יישור שיניים פנימי

יישור שיניים פנימי - ד״ר ממרייב

ידוע כי שיניים ישרות ואחידות מעניקות חיוך אסתטי באופן מיוחד. תהליך של יישור שיניים פנימי נחשב כיום לפתרון נהדר לאנשים שרוצים ליישר את שיניהם, מבלי לעבור פרק זמן שבו פלטה בולטת מולבשת על השיניים. בחברה של היום, כאשר המראה החיצוני והדימוי העצמי זוכים למשמעות רבה, רבים מרגישים כי גשר מתכת בולט על השיניים ולאורך זמן, איננו בא בחשבון. אי לכך, התפתח הטיפול האורתודונטי שמבוסס על גשר פנימי. יישור שיניים מסוג זה מביא פתרון יעיל במיוחד, סמוי מהעין ואפשר לומר דיסקרטי מבחינה אסתטית. בעיקרו של דבר, טכניקה זו נעשית על ידי חיבור פלטה ייעודית לחלק הפנימי של השיניים, מה שהופך את התהליך לבלתי נראה עבור הסביבה.

באנר אודות ד"ר מאיר ממרייב

מהו יישור שיניים לינגואלי ומדוע הוא מאוד פופולרי?

יישור שיניים לינגואלי הוא טיפול שיניים בעל מטרה אסתטית ומטרות נוספות. הטיפול, שידוע גם בתור גשר פנימי לשיניים, מתבצע על ידי הצמדת גשר ייחודי עם סוגרים וחוטי חיבור, לחלק האחורי של השיניים. מכיוון שהגשר נמצא מול הלשון, נקרא התהליך לינגואלי כלומר 'לשוני'. זה מה שמבדיל את הגשר לעומת הסוג הרגיל שמותקן מקדימה, בחלק של השיניים הרחוק מהלשון. הסמכים מהסוג הלינגואלי פועלים על פי עקרונות דומים מאוד לסמכים הרגילים. לאורך זמן מופעל לחץ הדרגתי כדי להסיט אט אט את השיניים למיקומן הרצוי, לפי צרכי המטופלים.

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של יישור שיניים מסוג זה הוא האסתטיקה לאורך הדרך. מכיוון שהגשר ממוקם מבפנים, הוא איננו נראה לעין כאשר אתם משוחחים, מדברים או מחייכים לאחרים. תכונה זו הופכת את הטיפול הזה למבוקש במיוחד כטיפול למבוגרים, אך גם בקרב בני נוער בעלי מודעות אסתטית וחברתית מפותחת. חשוב להבהיר כי התאמה אישית של סמכים כאלה מבוצעת בתהליך מדוקדק. כל חלק של הגשר צריך להיות מותאם בנפרד ובמדויק, לקוו המתאר של כל שן. ההתאמה מבטיחה שיהיה נוח במהלך היישור ושהתוצאות תהיינה מיטביות.

היתרונות של יישור שיניים

טיפול אורתודונטי של יישור שיניים, ובפרט יישור שיניים פנימי, מביא עימו יתרונות רבים. לצד היתרונות האסתטי שציינו, שהוא כמעט מובן מאליו, נוכל להצביע על עוד כמה יתרונות.

  1. שיניים ישרות ואחידות יותר הן קלות יותר לניקוי. כלומר, הטיפול מפחית את הסיכון לעששת ולמחלות חניכיים. שיניים מיושרות מקלות על צחצוח יעיל ושיניים בריאות.
  2. שיניים עקומות שאינן מיושרות עלולות ליצור ליקויי דיבור וקשיים בדיבור. טיפול אורתודונטי (כלומר יישור שיניים) מסייע ביישור המנשך. התוצאה היא שיפור של הדיבור וההגייה.
  3. שיניים לא ישרות שלא מטופלות נוטות להיסדק ולהתבלות לאורך השנים. בזכות יישור השיניים מקצועי, בזמן לעיסה נוצר פיזור אחיד יותר של כוח ולכן השיניים נשמרות טוב יותר לאורך השנים.
  4. חיוך מלא שיניים ישרות ואחידות נחשב לאטרקטיבי ויפה. הוא משפר באופן משמעותי את הביטחון העצמי בקרב אנשים רבים שהאסתטיקה חשובה להם.
  5. שיניים מיושרות כראוי קשורות עם פחות בעיות שיניים בעתיד. מדובר ביתרון לטווח ארוך שקשור באיכות החיים הכללים אך גם בהפחתת ההוצאות על בריאות השיניים והפה.

האם הטיפול כואב?

תחושה אי הנוחות או הכאב בטיפול אורתודונטי היא סובייקטיבית. באופן כללי, ביישור שיניים פנימי אפשר יש לצפות לאי נוחות מסוימת, במיוחד בשלבים הראשונים של הטיפול. אי נוחות נוצרת בשל הלחץ החיוני המופעל על השיניים שזזות אט אט למקומן הרצוי. מכיוון שהסמכים מחוברים לחלקים הפנימיים של השיניים, יש מטופלים שמדווחים על גירוי מסוים וזמני בלשון. אי נוחות זו הולכת ופוחתת בהדרגה ובדרך כלל לא מדובר על טיפול שאיננו כואב אלא כאמור, ישנה אי נוחות מסוימת. ככל שמתרגלים לגשר הפנימי, אי הנוחות חולפת.

תהליך יישור שיניים פנימי

שיטת טיפול פנימית וסמויה ביישור השיניים נשענת על מספר שלבים מרכזיים:

  1. התהליך מתחיל עם בדיקה יסודית שנעשית על ידי הרופא האורתודנט. הרופא בודק היטב את מצב השיניים. בבדיקה נעשה שימוש בצילומים מקיפים על מנת לבנות תוכנית טיפולים מותאמת אישית.
  2. בניגוד לסמכים הרגילים, סמכים פנימיים נסתרים דורשים התאמה יותר מדויקת ואישית. בהתבסס על ההתרשמות של הרופא מהבדיקה הראשונית, כל תושבת מעוצבת כנדרש, כדי להתאים לקווי המתאר של כל שיניים יחד ושל כל שן בנפרד.
  3. לאחר שהגשר מוכן, האורתודנט מדביק את החלקים לצד האחורי של השיניים. לאחר חיבור כל סוגר וסוגר, הרופא משלב חוט המחבר את כל הסוגרים יחידיו. המיקום המדויק נבחר בזהירות, לצורך התחלת תהליך היישור.
  4. הרופא מתאם פגישות למעקב וכיוון הגשר תוך כדי היישור, לפי הצורך. התאמות מסוג זה מאפשרות תזוזה מיטבית של השיניים למקומן הנכון. תדירות הביקורים נקבעת על ידי הרופא בהתאמה אישית. כך אפשר להבטיח שהטיפול מתקדם כמתוכנן.
  5. לאחר השגת היישור הרצוי, האורתודנט מסיר את הגשר ממקומו.
  6. כדי להשיג שימור ארוך טווח של התוצאות, ניתן לעשות שימוש בסד ייעודי. הסד יכול להיות מסוג קבוע או נשלף. כך מונעים מהשיניים לחזור למקומן המקורי והן נשארות ישרות.

תמונה לדוגמה של חיוך מושלם לאחר יישור שיניים - ד״ר מאיר ממרייב

האם יישור שיניים פנימי עולה כמו יישור שיניים חיצוני?

השוואת העלויות של יישור שיניים פנימי לעומת גשר חיצוני תלויה בכמה גורמים. בדרך כלל, גשר לינגואלי נוטה להיות יקר מכמה סיבות:

  •  תהליך ההתאמה האישית של סמכים לשוניים מורכב יותר. כל תושבת מעוצבת בנפרד, לפי מבנה ומיקום של כל שן ושן, כך שנדרשת יותר עבודה בייצור.
  • [המיקום וההתאמה של הפלטה מצריכה יותר מיומנות ומומחיות מהאורתודנט.

*חשוב לומר כי הפרשי העלויות אינם מהווים שיקול יחידי.

  • במקרים מסוימים המטופלים עשויים לגלות כי עלות הפלטה הפנימית לא גבוהה בהרבה לעומת פלטה חיצונית מסוג איכותי ומתקדם.

מומלץ שהמטופלים יתייעצו עם האורתודנט על מנת להבין את העלויות לכל שיטת טיפול, תוך התייחסות למבנה השיניים, הצרכים והציפיות. ניתן גם להגיע להסדרי תשלום נוחים, מה שהופך את הטיפול לנגיש לחלק נרחב מהציבור.

אולי יעניין אותך:

שיקום הפה ואסתטיקה | השתלות שיניים ביום אחד

ההיתרונות של מרפאת שיניים בניהולו של ד״ר מאיר ממרייב

בחירה במרפאת שיניים בניהולו של ד״ר מאיר ממרייב, זו בחירה במצוינות ובמקצועיות.

בתהליך יישור שיניים פנימי ונסתר מספקת המרפאה יתרונות רבים:

  1. במרפאה בניהולו של ד״ר מאיר ממרייב עומדים לרשותכם רופאים בעלי הכשרה מקיפה באורתודונטיה, עם ניסיון עשיר בטכניקות מתקדמות ליישור שיניים. טיפול איכותי ותוצאות טיפול יעילות מבוססים על ניסיון.
  2. במרפאה עושים שימוש בתהליכים עדכניים ומתקדמים, הן בבדיקת ההתאמה, הן בבניית תוכנית טיפולים והן בהתקנת הגשר הסמוי.
  3. המטופלים במרפאה נהנים מגישה מותאמת אישית, אווירה נעימה ושקיפות מלאה.
  4. במקום אחד, תוכלו למצוא מגוון רחב של שירותי רפואת שיניים, הן ברפואת שיניים אסתטית והן ברפואת שיניים משמרת. ניתן לקבל פתרונות גם במקרים אורתודונטיים מורכבים וטיפול במטופלים בטווח גילאים רחב.

תמונה של צוותו של דוקטור מאיר ממרייב מרפאת שיניים

לסיכום, ראינו כי ישנם יתרונות רבים ליישור שיניים פנימי והכרנו את התהליך ולמה אפשר לצפות. גישה אסתטית זו פופולרית בשל השפעתה המזערית על המראה של החיוך בזמן הטיפול, מה שהופך אותה לבחירה מועדפת על מבוגרים אך גם עבור חלק מהצעירים יותר. ראינו כי ישנם יתרונות מגוונים ליישור שיניים בכלל, ובפרט ליישור הפנימי הנסתר – בריאות פה משופרת, שיפור ליקויי דיבור, שיפור בבריאות השיניים, ביטחון עצמי מוגבר. בעוד השלבים הראשונים של הטיפול עשויים להיות כרוכים באי נוחות מסוימת, בטווח הארוך התוצאות מצוינות. זקוקים ליישור שיניים פנימי? מוזמנים לפנות למרפאת השיניים הוותיקה בניהולו של ד״ר מאיר ממרייב. תיהנו מסטנדרט טיפול גבוה וגישה אישית.

תוכן עניינים
ד"ר מאיר ממרייב
ד"ר מאיר ממרייב

ד"ר מאיר ממרייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם המנהל הרפואי של חברת השתלים הדנטליים קורטקס Cortex.
לד"ר מאיר ממרייב יש למעלה מ-25 שנות ניסיון והוא מנהל את המרכז לרפואת שיניים אסתטית ושיקומית בקניו עזריאלי - אור יהודה.
מזה שנים, ד"ר מאיר ממרייב עוסק רבות בתחומי האסתטיקה הדנטלית, לרבות שיקום פה. יש לו ניסיון רב בביצוע של שיקומים מורכבים, והוא מוסמך לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
בכדי להתעדכן בכל החידושים בעולם רפואת השיניים בכלל, והשתלות השיניים בפרט, ד”ר ממרייב מקפיד לעבור השתלמויות מקצועיות בחו”ל.

מידע מקצועי נוסף

בורג שתל נפל מה לעשות  תמונה ראשית

בורג שתל נפל: מה לעשות?

תכליתו ותפקידיו של בורג שתל לשיניים תכלית בורג שתל לשיניים הוא רכיב חיוני של שתלי שיניים, שמטרתם להחליף שיניים שנשרו או נעקרו.  ברגי השתלים משמשים

מידע נוסף »

השתלת שיניים ללא כאבים

ככל שרפואת השיניים ובמיוחד השתלות השיניים הולכים ומתקדמים, כך השתלת שיניים ללא כאבים הופכת לאפשרות מוחשית. טיפולי השתלות שיניים היו בעבר שם נרדף לאי נוחות

מידע נוסף »
השתלת שיניים ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

השתלת שיניים

נראות השיניים וחלל הפה הם חלק בלתי נפרד מהעניין, אך למרבה הצער – לא כולם נולדו עם הגנטיקה של השיניים המושלמות, בעוד כי חלק מהאנשים

מידע נוסף »

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​