שיקום הפה ואסתטיקה

שיקום הפה ואסתטיקה - תמונה ראשית - ד״ר מאיר ממרייב

שיקום הפה הוא תחום נפרד ברפואת השיניים, תחום העוסק בשחזור שיניים כדי לשפר את תפקוד השיניים ולהעניק להם מראה אסתטי ויפה. בתחום בריאות השן שיקום השיניים כולל טיפולים פשוטים כמו סתימות, עקירות או הרכבת כתרים ועד לטיפולים מורכבים יותר כמו השתלת שיניים השתלת עצם, טיפול בבעיות סגר מורכבות והפרעות תפקודיות בפרקי הלסת.

הרופא המבצע את שיקום הפה מתבסס על הבנת  התפקוד של מערכת הלעיסה, על המחקרים החדשים והעדכניים, על שיטות הטיפול חדשות ועל ציוד טכנולוגי חדיש ועדכני.  במקרים מסוימים טיפולי שיקום הפה דורשים התערבות של מומחים ייעודיים בתחום רפואת השיניים כמו טיפולי שורש מורכבים, יישור שיניים ועוד.

מטרת השיקום היא להחזיר לפה את התפקוד התקין מבחינת הלעיסה והדיבור, אך גם את המראה האסתטי וחיוך כובש לבבות באמצעות הלבנת שיניים, השלמה של שיניים שבורות, סגירה של רווחים בין השיניים ועוד.

במרפאה של ד"ר מאיר ממרייב מתרגשים כל פעם מחדש כאשר הם מצליחים להחזיר למטופלים את החיוך, את שמחת החיים, את הביטחון העצמי ואת איכות החיים.

שיקום הפה ואסתטיקה – מבט קצר על הטיפולים הנפוצים

ככל שאנשים מתבגרים הם נדרשים לטיפולי שיניים מורכבים יותר בשל בעיות תפקודיות, בעיות אסתטיות או בעיות בריאותיות. בעשורים האחרונים עשתה רפואת השיניים דרך ארוכה המלווה בחידושים רבים המעניקים פתרונות כמעט לכל מצב.

השתלות השיניים הם אחד הטיפולים אשר מאפשרים לכל מטופל הסובל ממצב של "אין שיניים" שאינו מאפשר לו לתפקד ברמה היומיומית למצב של שיניים יפות ומתפקדות.

השתלות השיניים מתבצעות במספר שיטות, במרפאתו של ד"ר ממרייב מכירים את כל השיטות ויודעים להתאים לכל מטופל את שיטת ההשתלה המתאימה בהתאם לנתונים האישיים של כל מטופל.

השתלת שיניים בשיטה קלאסית מתבצעת במספר שלבים כאשר בין שלב לשלב נדרשת תקופת המתנה המאפשרת לשתל הדנטלי להיקלט בעצם הלסת ולאזור המטופל להחלים.

השתלת שיניים בשיטת "אול און פור" מתאימה למטופלים בעלי לסת חסרת שיניים ולמטופלים חסרי נפח בעצם הלסת. בשיטה זו מחדירים אל הלסת ארבעה שתלים בזוויות מיוחדות אשר מהווים בסיס יציב לגשר בן עשר עד שתיים עשרה שיניים אשר מורכב על השתלים.

את השתלים מחדירים במקומות שבהם אין מחסור בעצם לסת, ולכן השיטה מייתרת טיפול כירורגי מקדים של השתלת עצם. השתלת שיניים בשיטת "אול און פור" מתבצעת ביום אחד, המטופל מגיע למרפאה כשפיו חסר שיניים ויוצא כעבור מספר שעות עם פה מלא שיניים.

השתלת שיניים בשיטת העמסה המידית זוהי שיטה המתאימה למטופלים המעוניינים לבצע השתלת שיניים ביום אחד. בשיטה זו מחדירים את השתלים מיד לאחר עקירת השיניים, מרכיבים את המבנה ואת הכתרים ללא צורך בהמתנה של שבועות או חודשים ארוכים.

שיקום פה למטרות אסתטיות כולל מספר טיפולים כמו הלבנת שיניים, ציפוי לימינייט, סגירת רווחים, יישור שיניים, שיקום אסתטי לשיניים שבורות ועוד.

ציפוי למינייט זהו ציפוי של עלי חרסינה דקים המודבקים על חזית השיניים. טיפול זה נועד למטרות אסתטיות ולא למטרות בריאותיות והוא מיועד לטיפול במצבים של פגמים או כתמים בשיניים, של חוסר סימטריה של השיניים, בסגירת רווחים ובהשגת מראה אסתטי מושלם וחיול נוצץ ושובה לבבות.

ציפוי למינייט דורש הסרה דקה של שכבת האימייל החיצונית וליטוש והכנה מדויקים מאוד. הדבקת ציפוי למינייט זוהי אומנות הדורשת כישורים וניסיון רב מרופא השיניים.

הלבנת שיניים היא שיטה המיועדת להבהיר את הגוון של השיניים. את הטיפול אפשר לבצע בשתי דרכים, בהלבנה במרפאה של רופא השיניים בטיפול אחד או בהלבנה ביתית עם סד לילה במשך מספר שבועות עד לקבלת הגוון הרצוי.

הכתר המותקן על השיניים מהווה כלי שיקום המונח על בסיס המכסה את השן לאחר טיפול שורש או את השתל החדש שהוטמע בעצם הלסת. יש סוגים שונים של כתרים כמו כתר ממתכת אצילה, כתר ממתכת חצי אצילה עם ציפוי חרסינה, כתר העשוי מחרסינה מלאה, כתר זירקוניה ועוד. לכל סוג של כתר יש יתרונות וחסרונות, רופא השיניים ידע להתאים לכל מטופל את הכתר המתאים.

משולחנו של ד"ר מאיר ממרייב – טיפים ועצות טובות

שיקום הפה מבוסס לא רק על מצב בריאות הפה והשיניים, אלא גם על מצב הבריאות הכללי של המטופל. לעתים בתהליך שיקום הפה מעורבים רופאים נוספים מתחומים אחרים כמו קרדיולוגים, רופא משפחה ועוד. לפני שאתם מתחילים בטיפולי שיקום הפה, כדאי לקבל תכנית שיקום מפורטת ולוודא כי כל הפרמטריים הרפואיים הייחודיים נלקחו בחשבון.

כאשר אתם נדרשים לשתלים או לכתרים, חשוב לבדוק את האיכות שלהם. הקפידו על שימוש בשתלים הנושאים תו תקן מקובל ועל כתרים המיוצרים מחומרים באיכות גבוהה. איכות החומרים משפיעה גם על המראה האסתטי ועל משך הזמן של הכתר בפה.

סיימתם את הטיפול, כעת חשוב להקפיד על היגיינת הפה. יש לצחצח את השיניים שלוש פעמים ביום במברשת שיניים מתאימה ולהיעזר גם בחוט דנטלי. אחת לשלושה חודשים יש לבקר אצל השיננית ולהסיר את האבנית שהצטברה על דפנות השן.

לסיכום, רפואת השיניים בכלל ותחום שיקום הפה בפרט דורשים מקצוענות גבוהה ומגע אומנותי. כדי להצליח בטיפול על הרופא לגלות בקיאות בגישות החדשניות והמתקדמות ביותר בתחום שיקום הפה ובתחום האסתטיקה הדנטלית.

תוכן עניינים
ד"ר מאיר ממרייב
ד"ר מאיר ממרייב

ד"ר מאיר ממרייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם המנהל הרפואי של חברת השתלים הדנטליים קורטקס Cortex.
לד"ר מאיר ממרייב יש למעלה מ-25 שנות ניסיון והוא מנהל את המרכז לרפואת שיניים אסתטית ושיקומית בקניו עזריאלי - אור יהודה.
מזה שנים, ד"ר מאיר ממרייב עוסק רבות בתחומי האסתטיקה הדנטלית, לרבות שיקום פה. יש לו ניסיון רב בביצוע של שיקומים מורכבים, והוא מוסמך לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
בכדי להתעדכן בכל החידושים בעולם רפואת השיניים בכלל, והשתלות השיניים בפרט, ד”ר ממרייב מקפיד לעבור השתלמויות מקצועיות בחו”ל.

מידע מקצועי נוסף

בורג שתל נפל מה לעשות  תמונה ראשית

בורג שתל נפל: מה לעשות?

תכליתו ותפקידיו של בורג שתל לשיניים תכלית בורג שתל לשיניים הוא רכיב חיוני של שתלי שיניים, שמטרתם להחליף שיניים שנשרו או נעקרו.  ברגי השתלים משמשים

מידע נוסף »

השתלת שיניים ללא כאבים

ככל שרפואת השיניים ובמיוחד השתלות השיניים הולכים ומתקדמים, כך השתלת שיניים ללא כאבים הופכת לאפשרות מוחשית. טיפולי השתלות שיניים היו בעבר שם נרדף לאי נוחות

מידע נוסף »
השתלת שיניים ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

השתלת שיניים

נראות השיניים וחלל הפה הם חלק בלתי נפרד מהעניין, אך למרבה הצער – לא כולם נולדו עם הגנטיקה של השיניים המושלמות, בעוד כי חלק מהאנשים

מידע נוסף »

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​