השתלת שיניים בשיטת אול און פור (All on 4)

הכירו את שיטת אול און פור (all on 4)

שיטת אול און פור היא שיטה חדשה ופופולארית מאוד להשתלת שיניים. בשיטה זו מחדיר הרופא אל עצמות הלסת ארבעה שתלים המהווים בסיס להתקנת גשר קבוע בן עשר עד שתיים עשרה שיניים מתוך חלוקת עומס אופטימאלית וללא פגיעה בעצמות הלסת.

השתלת שיניים בשיטת אול און 4 – מה מיוחד בשיטה החדשה?

 בעבר השתלת השיניים התבצעו לאורך תקופה ארוכה של מספר שבועות ולעתים גם חודשים. ההנחה הטיפולית גרסה שביצוע ההשתלה צריך להיעשות במספר שלבים עם המתנה בין שלב לשלב כדי לאפשר לגוף להתאושש מהטראומה הכירורגית שהוא חווה ולאזור שבו בוצע הטיפול בפה להחלים.

 הבעיה הייתה שלאורך כל התקופה מהרגע של עקירת השיניים ועד להתקנת הכתרים על השתלים נדרש המטופל להיעזר בפתרונות זמניים, פתרונות שלעתים קרובות פגעו באיכות החיים של המטופל.

שיטת אול און פור גרמה למהפכה בענף השתלת השיניים. אם בעבר נמשכה ההשתלה על פני מספר חודשים ודרשה מספר גדול של ביקורים במרפאת רופא השיניים, בשיטה זו יכול המטופל להיכנס בבוקר אל מרפאת השיניים כשפיו חסר שיניים ולצאת כעבור מספר שעות עם פה מלא בשיניים יפות ומתפקדות.

ד"ר מאיר ממרייב והצוות שלו

יתרונות שיטת אול און פור (all on 4)

טכניקת השתלת שיניים אול און פור היא שיטה שתופסת תאוצה. טכניקה חדשנית זו מציעה החלפת כל השיניים בלסת אחת או בשתיהן באמצעות ארבעה שתלים (2 ישרים ו-2 בזווית), התומכים בגשר שיניים מלא. לשיטת זו מספר יתרונות על פני שיטות השתלות שיניים אחרות:

  • זמן טיפול קצר: ניתן להשלים את שיטת אול און פור ביום אחד בלבד, בניגוד לשיטות ההשתלה אחרות, שעשויות להימשך מספר חודשים. הסיבה לכך היא שההליך משתמש בפחות שתלים ודורש פחות השתלת עצם. המשמעות היא שהמטופלים יכולים להגיע בבוקר למרפאת השיניים ולצאת בסוף הטיפול עם פה מלא שיניים ולחזור לשגרה תוך תקופה קצרה.
  • חסכון: שיטת אול און 4 חסכונית בהשוואה לשיטות אחרות, מכיוון שהטכניקה משתמשת בפחות שתלים, ובכך מורידה את העלות הכוללת של הטיפול. בנוסף, המטופלים אינם צריכים להוציא כסף נוסף על זמני טיפול ממושכים, או על מספר פגישות, מכיוון שניתן להשלים את ההליך ביום אחד.
  • צורך מופחת בהשתלת עצם: שיטת אול און פור דורשת פחות השתלות עצם משיטות השתלה אחרות. הסיבה היא שהשתלים ממוקמים בצורה המאפשרת פיזור טוב יותר של כוח הלעיסה. המשמעות היא שמטופלים עם בעיה של צפיפות עצם לא מספקת עדיין יכולים ליהנות משתלים ללא צורך בהשתלת עצם.
  • פונקציונליות משופרת: שיטת זו יכולה לשפר את הפונקציונליות של השיניים, מאחר ווכאשר מונח גשר דנטלי מלא, והמטופלים נהנים מיכולות לעיסה ודיבור טובות יותר. השתלים גם מאובטחים, מה שאומר שהמטופלים יכולים לאכול את המאכלים האהובים עליהם מבלי לדאוג שהשיניים יחליקו או יפלו.
  • בריאות פה: שיטת אול און 4 מפחיתה את הסיכון לזיהומים ומחלות חניכיים. שיטות השתלת שיניים מסורתיות מחייבות השתלה בנפרד לכל שן, מה שמגביר את הסיכון לזיהום חיידקי. שיטה זו, לעומת זאת, משתמשת בפחות שתלים, מה שאומר הפחתת חשיפה לחיידקים, ופחות סיכון לזיהום.

חשיבות שמירה על היגיינת פה למטופלים עם שתלי אול און פור

  • מניעת מחלות חניכיים: מחלות חניכיים הן סיבוך שכיח של השתלות שיניים, והן עלולות להוביל לכישלון השתלים אם הם לא מטופלים. צחצוח ושימוש בחוט דנטלי באופן קבוע יכולים לעזור להסיר חיידקים מסביב לשתלים, ולהפחית את הסיכון למחלות חניכיים.
  • שמירה על חניכיים בריאות: חניכיים בריאות חיוניות לתמיכה בשתלים הדנטליים ולמניעת סיבוכים כמו נסיגת חניכיים.
  • מניעת זיהום: היגיינת פה לקויה עלולה להוביל לזיהומים סביב השתלים. הם עלולים להיות קשים לטיפול, ועשויים לדרוש הסרת שתלים. שמירה על האזור נקי מחיידקים יכולה לעזור למנוע זיהומים ולקדם ריפוי.
  • הגנה על הגשר: היגיינת פה נכונה תסייע בהגנה על הקשת המלאה של השיניים החלופיות מפני נזק והכתמה, ותבטיח שהיא תישאר פונקציונלית ואסתטית.
חשיבות של שמירה על היגיינת הפה אחרי טיפול אול אין פור

שיטת אול און פור לעומת שיטות אחרות

שיטת אול און פור, לעומת שיטות ההשתלה הקלאסיות, מאפשרות למטופל לעבור את כל תהליך ההשתלה בטיפול אחד. בתוך מספר שעות יכול רופא השיניים לעגן ארבעה שתלים בלסת, לחבר אליהם גשר ולהרכיב עליו את הכתרים המהווים את השיניים החדשות.

All-on-4 לעומת תותבות

All-On-4 ושיניים תותבות הן שתי האפשרויות להחלפת שיניים חסרות, אך הן שונות בכמה אופנים.

 

All-On-4

תותבות "מסורתיות"

מהות

הליך השתלת שיניים הכולל הנחת ארבעה שתלים במקומות אסטרטגיים לאורך עצם הלסת כדי לתמוך בקשת מלאה של שיניים חלופיות

תותבות הנשענות על החניכיים ודורשות דבקים כדי להחזיק אותן במקומן,

תיאור

השתלים מעוגנים בעצם הלסת, ומהווים בסיס יציב ובטוח לשיניים החלופיות. מקל על האכילה, הדיבור והחיוך 

אביזרים נשלפים הנשענים על החניכיים ועשויים לזוז. עשויים בדרך כלל מאקריליק או מחרסינה 

יציבות

יציבות, מונעות אובדן עצם

לא כל כך יציבות, עלולות להוביל לאובדן עצם לאורך זמן.

תחזוקה

מצריכים צחצוח שוטף וחוט דנטלי, בדיוק כמו שיניים טבעיות

תותבות מסורתיות צריך להסיר ולנקות בנפרד

עלות

דורשים גם השקעה גבוהה יותר מראש

זולות יותר

אורך חיים

יכולים להחזיק מעמד שנים רבות עם טיפול נאות

החלפה כל כמה שנים

מי המציא את השיטה?

שיטת אול און פור פותחה על ידי ד"ר פאלו מאלו מליסבון. ד"ר פאלו מאלו שהיה רופא שיניים עקב אחרי מטופליו ושם לב כי עיקר העומס לאחר השתלת שיניים מתחלק בין ארבעה שתלים, שני שתלים בקדמת הפה ושני שתלים בחלק האחורי של הפה.

על סמך תוצאות המעקב פיתח דוקטור מאלו את השיטה הייחודית שבה הוא מחדיר אל עצם הלסת הקדמית שני שתלים בזווית ישרה ושני שתלים בחלק האחורי של הפה בזווית של ארבעים וחמש מעלות . צורה זו של החדרת השתלים מאפשרת תמיכה חזקה ויציבה לגשר שיניים המותקן על גבי השתלים, גשר בן עשר עד שתיים עשרה שיניים הנראות כמו השיניים הטבעיות ומתפקדות כמותן.

למי השיטה מתאימה?

שיטה זו מתאימה ל-: 

  • מטופלים הסובלים ממחסור בעצם הלסת ולא יכולים לעבור השתלת שיניים קלאסית
  • לכל מי שמעוניין לעבור את תהליך השתלות השיניים במהירות, בלי להמתין תקופה ארוכה בין שלב לשלב ולחכות עד אשר השתלים יתאחדו עם עצם הלסת ואפשר יהיה לבנות עליהם את הכתרים.
  • לחולי לב
  • למטופלים הסובלים ממחלת הסוכרת
  • ממחלת אוסטיאופורוזיס או מחלות כרוניות אחרות שלא יכלו בעבר לעבור טיפולי השתלות שיניים.

עד לפיתוח השיטה החדשה, מטופלים חסרי צפיפות עצם לא יכלו לעבור טיפולי השתלה מאחר ועצם הלסת שלהם לא הייתה מספיק חזקה כדי לעגן בתוכה את השתל ביציבות. כדי להתגבר על הבעיה נדרשו המטופלים חסרי עצם הלסת לעבור טיפולים כירורגיים מקדימים כמו השתלת עצם, טיפולים שייקרו מאוד את תהליך ההשתלה וגרמו סבל רב, כאבים ותופעות לוואי שונות.

שיטת אול און 4 מייתרת את הצורך בטיפול הכירורגי המקדים של השתלת עצם מאחר והשתלים מוחדרים אל הלסת במקומות שבהם, בדרך כלל אין מחסור בעצם הלסת.

השתלת שיניים בשיטת אול און פור – שיטה מהפכנית שכבשה בסערה את העולם

כמו הרבה דברים חדשים גם השתלת שיניים בשיטת אול און פור הרימה הרבה גבות בין קהילת רופאי השיניים, אך כבר כעבור מספר שנים המציאות לימדה כי השתלת השיניים בשיטה זו מוצלחת לא פחות משיטת ההשתלות הקלאסית, שיטה עם יתרונות רבים ועם אחוזי ההצלחה גבוהים, תשעים ושבעה אחוזי הצלחה.

שיעורי ההצלחה הגבוהים הביאו לכך שמרפאות שיניים רבות בעולם וגם בישראל אימצו את השיטה ורואים בה את אחת מהשיטות המרכזיות והמוצלחות להשתלת שיניים המתאימה כמעט לכל אחד בכל גיל ובכל מצב.

ד"ר מאיר ממרייב מסביר ללקוחה על השתלת שיניים ממוחשבת

האם כל רופא שיניים יכול לבצע השתלה בשיטת אול און 4?

לא כל רופאי השיניים יכולים לבצע ניתוח שתלים בשיטת All-On-4. טכניקה זו דורשת הכשרה וניסיון מיוחד בתחום שיקום הפה, ורק רופא שיניים שעבר התמחות מקצועית והכשרה בתחום יכול לבצע אותם. מדובר בטיפולים מורכבים שחייבים להתבצע כראוי אחרת עלולות להיות להם השלכות קשות על פה המטופל ובריאותו.

האם זה כואב?

צריך להבין שטבעי לחוות אי נוחות מסוימת במהלך ואחרי ההליך. עם זאת, רוב המטופלים מדווחים על כאב מינימלי במהלך ההליך מאחר והוא פחות פולשני משיטות השתלה אחרות. רופא השיניים ישתמש בהרדמה כדי להקהות את האזור עליו עובדים. לאחר ההליך, מטופלים עלולים לחוות נפיחות וכאבים, אותם ניתן להקל באמצעות משככי כאבים שנתנו על ידי רופא השיניים. רמת אי הנוחות יכולה להשתנות מאדם לאדם.

מומלץ במיוחד למחוסרי עצם

שיטת השתלת שיניים אול און פור מומלצת במיוחד לאנשים עם צפיפות עצם נמוכה, או עם אובדן עצם, מכיוון שהיא משתמשת בטכניקה ייחודית המאפשרת לתמוך בקשת מלאה של שיניים באמצעות ארבעה שתלים בלבד. זה מפחית את הצורך בהליכי השתלת עצם נוספים. הדבר מתאפשר על ידי מיקום אסטרטגי של השתלים הדנטליים בזוויות הממקסמות את המגע עם העצם הזמינה, ובכך מספקים את התמיכה הדרושה לשיניים החלופיות.

שיטות השתלה מסורתיות דורשות בדרך כלל מספר רב יותר של שתלים לעצם הלסת כדי לתמוך בקשת מלאה של שיניים חלופיות. אבל ייתכן שהדבר לא יתאפשר למטופלים עם צפיפות עצם נמוכה או אובדן עצם, מכיוון שאולי אין מספיק עצם לתמיכה במספר שתלים. שיטת אול און 4 יכולה להועיל למטופלים שחוו אובדן עצם משמעותי או שצפיפות העצם שלהם נמוכה, והיא תעזור להפחית את הסיכון לכשל בשתל ולשפר את הצלחת של ההליך לטווח ארוך.

תמונה להמחשה שיקום לאחר טיפול שיניים

כיצד להתכונן להשתלת שיניים?

השתלת שיניים כרוכה בהליך כירורגי, ולכן הכנה נכונה היא חיונית להבטחת תוצאה מוצלחת. יש צעדים שמומלץ לנקוט כדי להתכונן להשתלת שיניים:

  • הקפדה על תזונה בריאה: אכילת תזונה מאוזנת ועשירה בויטמינים ומינרלים תעזור לשפר את בריאות השיניים הכללית שלכם, ותתמוך בריפוי לאחר ניתוח ההשתלה. מומלץ הימנע ממזונות מתוקים וחומציים.
  • הפסקת לעשן: עישון מפריע לתהליך הריפוי ומגביר את הסיכון לסיבוכים, 
  • שמירה על היגיינת פה טובה: היגיינת פה טובה היא חיונית למניעת זיהום ולהבטחת הצלחת השתל. מומלץ לצחצח שיניים פעמיים ביום, להשתמש בחוט דנטלי מדי יום ולשטוף את הפה עם מי פה אנטי בקטריאליים.
  • ארגון הסעה: מאחר שהליך ההשתלה הוא פולשני וכרוך בדרך כלל בהרדמה, רצוי לדאוג למישהו שיסיע אתכם הביתה לאחר הניתוח. 
  • מילוי אחר הוראות רופא השיניים: רופא השיניים אמור לספק הנחיות ספציפיות כיצד להתכונן לניתוח ההשתלה, כולל תרופות שיש להימנע מהם לפני ההליך, ועוד

 

למידע נוסף אודות | שתלים לשיניים לחצו כאן >>

תהליך אול און פור שלב אחרי שלב 

  1. ייעוץ ותכנון: השלב הראשון הוא לקבוע פגישת ייעוץ עם רופא שיניים מוסמך ובעל ניסיון בשיקום הפה ובהשתלת שיניים. במהלך הייעוץ, רופא השיניים יעריך את בריאות הפה, יצלם צילומי רנטגן או סריקות תלת מימד, וידון באפשרויות הטיפול.
  2. תכנית טיפול: בהתבסס על האבחון וההערכה, רופא השיניים יציע תכנית טיפול המתארת את מספר השתלים הדרושים, מיקום השתלים וסוג הגשר.
  3. הנחת שתלים: השלב הבא הוא ניתוחי למיקום השתלים הדנטליים. זה נעשה בדרך כלל בהרדמה מקומית. רופא השיניים יבצע חתכים בחניכיים כדי לחשוף את העצם, ולאחר מכן יניח את השתלים בזוויות הדרושות כדי למקסם את מגע העצם ולספק תמיכה לשיניים החלופיות.
  4. גשר זמני: לאחר הנחת השתלים, יוצמד גשר זמני. זה יעזור להגן על השתלים במהלך תהליך הריפוי ויאפשר למטופל לחזור לפעילות רגילה.
  5. אוסיאואינטגרציה: במהלך החודשים הקרובים, השתלים יתמזגו עם רקמת העצם וצריך לשמור על היגיינת פה טובה ולהימנע מהפעלת לחץ על השתלים.
  6. גשר קבוע: לאחר השלמת האוסיאואינטגרציה, רופא השיניים יצמיד את התותבת הקבועה לשתלים. 
  7. מעקב: לאחר הנחת התותבת הקבועה צריך להגיע לפגישות מעקב קבועות.

לסיכום, שיטת אול און פור היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המהווה אלטרנטיבה לתהליך ארוך ויקר של שיקום הפה. בשיטה זו אין צורך לטפל בכל שן בנפרד, לעבור טיפולים דנטליים רבים ולבזבז זמן יקר. ביום אחד תוכלו להגיע אל מרפאת השיניים של ד"ר מאיר ממרייב וליהנות משניים חדשות ויפות שישרתו אתכם בהצלחה במשך שנים רבות.

שיטות אחרות להשתלת שיניים

שיטה

יתרונות

חסרונות

אול און פור

ניתן להחליף את כל השיניים באמצעות ארבעה שתלים בלבד; מסתיימת ביום אחד; דורשת פחות השתלת עצם; פחות שתלים פירושו פחות חשיפה לחיידקים; עלות תועלת שווה

עשוי שלא להתאים לחולים עם אובדן עצם או בעיות צפיפות עצם משמעותיות

שיטות מסורתיות

מספקות פתרון במראה טבעי וקבוע לשיניים חסרות; לכל שן יש שתל משלה מתאים גם למקרים של אובדן עצם ובעיות של צפיפות עצם.

יכול לקחת מספר חודשים;  יקר יותר משיטת אול און 4 

מיני שתלים

קטן יותר ופחות פולשני מאשר שתלים מסורתיים; מתאים לייצוב תותבות או החלפת שיניים קטנות

עשוי שלא לספק פתרון יציב או עמיד כמו שתלים מסורתיים; אינו מתאים לחולים עם אובדן עצם או בעיות צפיפות משמעותיות

הנחיות לאחר השתלת שיניים אול און 4

  • מלאו את הוראות רופא השיניים לטיפול לאחר הניתוח: רופא השיניים יתן הנחיות ספציפיות לגבי אנטיביוטיקה, ניהול אי הנוחות או הכאב, ניקוי הפה והשתלים, ומתי לקבוע פגישות מעקב. חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות אלה כדי להבטיח התאוששות מוצלחת.
  • קחו תרופות לפי ההוראות: במידה ורופא השיניים המליץ על אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום, הקפידו ליטול את התרופות לפי ההוראות, וליידע את רופא השיניים אם יש תופעות לוואי כלשהן.
  • הימנעו משתייה חמה או קרה: לאחר הניתוח עדיף להימנע משתייה חמה או קרה בימים הראשונים. היצמדו לטמפרטורת החדר, או למזונות ונוזלים פושרים כדי למנוע אי נוחות ורגישות.
  • הקפידו על תזונה רכה: השתמשו במזונות, רכים שקל ללעוס ולבלוע בימים הראשונים שלאחר הניתוח. הימנעו ממזונות פריכים, דביקים או קשים שיכולים להפעיל לחץ על השתלים ולהפריע לתהליך הריפוי.
  • שמרו על היגיינת פה טובה: חשוב לשמור על ניקיון הפה והשתלים כדי למנוע זיהום ולקדם ריפוי. רופא השיניים יתן הנחיות ספציפיות כיצד לנקות את הפה והשתלים, כולל שימוש במברשת שיניים מיוחדת ומי פה.
  • ותרו כל עישון ואלכוהול: עישון ואלכוהול עלולים להפריע לתהליך הריפוי ולהגביר את הסיכון לסיבוכים. 
  • קבעו פגישות מעקב: כדי שרופא השיניים יוכל לבדוק את תהליך ההחלמה ולבצע את ההתאמות הנדרשות לשתלים שלכם. 

לוגו דוקטור מאיר ממרייב

החלמה ושיקום לאחר השתלת שיניים אול און פור

  • ריפוי ראשוני: מיד לאחר ההליך, עלולים לחוות נפיחות, כאבים קלים ואי נוחות, אשר ניתן להתמודד איתם בעזרת משככי כאב וקומפרסים קרים. מומלץ לנוח ולהימנע מפעילויות מאומצות בימים הראשונים.
  • אוסיאואינטגרציה: זהו התהליך שבו השתלים הדנטליים מתמזגים עם רקמת העצם שמסביב כדי לספק בסיס חזק לשיניים החלופיות. תהליך זה עשוי להימשך מספר חודשים, ובמהלכם יש לשמור על היגיינת הפה ולהימנע מהפעלת לחץ על השתלים.
  • מיקום התותבת הקבועה: לאחר השלמת האוסיאואינטגרציה, רופא השיניים יניח את התותבת הקבועה (כלומר, הקשת המלאה של השיניים החלופיות) על השתלים הדנטליים.
  • מעקב: לאחר הנחת התותבת הזמנית מומלץ להגיע לניקוי אצל רופא השיניים בתדירות שהוא ימליץ, עד אשר תונח הקשת הקבועה, ולאחר מכן להמשיך בטיפולי מעקב. 
  • שמירה על היגיינת פה: במהלך תקופת ההחלמה חשוב למלא את הוראות רופא השיניים להיגיינת הפה נאותה כדי להבטיח את הצלחת ההליך. זה עשוי לכלול שימוש במוצרים מיוחדים לטיפול בפה והימנעות ממזונות והרגלים מסוימים שעלולים להפעיל לחץ על השתלים.

השתלות שיניים בשיטת All-On-4 יכולות להחזיק מעמד שנים רבות, עם טיפול ותחזוקה נאותים.

תוכן עניינים
ד"ר מאיר ממרייב
ד"ר מאיר ממרייב

ד"ר מאיר ממרייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם המנהל הרפואי של חברת השתלים הדנטליים קורטקס Cortex.
לד"ר מאיר ממרייב יש למעלה מ-25 שנות ניסיון והוא מנהל את המרכז לרפואת שיניים אסתטית ושיקומית בקניו עזריאלי - אור יהודה.
מזה שנים, ד"ר מאיר ממרייב עוסק רבות בתחומי האסתטיקה הדנטלית, לרבות שיקום פה. יש לו ניסיון רב בביצוע של שיקומים מורכבים, והוא מוסמך לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
בכדי להתעדכן בכל החידושים בעולם רפואת השיניים בכלל, והשתלות השיניים בפרט, ד”ר ממרייב מקפיד לעבור השתלמויות מקצועיות בחו”ל.

מידע מקצועי נוסף

בורג שתל נפל מה לעשות  תמונה ראשית

בורג שתל נפל: מה לעשות?

תכליתו ותפקידיו של בורג שתל לשיניים תכלית בורג שתל לשיניים הוא רכיב חיוני של שתלי שיניים, שמטרתם להחליף שיניים שנשרו או נעקרו.  ברגי השתלים משמשים

מידע נוסף »

השתלת שיניים ללא כאבים

ככל שרפואת השיניים ובמיוחד השתלות השיניים הולכים ומתקדמים, כך השתלת שיניים ללא כאבים הופכת לאפשרות מוחשית. טיפולי השתלות שיניים היו בעבר שם נרדף לאי נוחות

מידע נוסף »
השתלת שיניים ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

השתלת שיניים

נראות השיניים וחלל הפה הם חלק בלתי נפרד מהעניין, אך למרבה הצער – לא כולם נולדו עם הגנטיקה של השיניים המושלמות, בעוד כי חלק מהאנשים

מידע נוסף »

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​