השתלות שיניים ביום אחד: שיטות, יתרונות ואחוזי הצלחה

השתלות שיניים ביום אחד - תמונה ראשית - ד״ר מאיר ממרייב

השתלת שיניים זהו אחד הטיפולים השגרתיים והנפוצים בעולם רפואת השיניים. זהו טיפול שבו מחדיר הרופא שתל דנטלי אל תוך עצם הלסת, שתל שתפקידו להחליף את השן הטבעית שאבדה. בשיטה הקלאסית השתלת השיניים נמשכת מספר חודשים, אך הבשורה החדשנית והמרתקת בתחום השתלות השיניים היא שכיום אפשר לבצע השתלת שיניים ביום אחד.

מרפאה מומחים להשתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד מתבצעת בשיטה הנקראת העמסה מיידית וכאשר הטיפול מתבצע בידי רופא שיניים מיומן ובעל ניסיון, אחוזי ההצלחה של השיטה החדשה לא נופלים מאחוזי ההצלחה של השתלת שיניים בשיטה הקלאסית ועומדים על תשעים ושישה אחוזי הצלחה.

ד"ר מאיר ממרייב, מומחה בתחום השתלות השיניים, מסביר מה ההבדל בין השתלת שיניים בשיטה קלאסית לבין השתלת שיניים ביום אחד ומהם היתרונות של השיטה החדשה.

השתלת שיניים ביום אחד - אינפוגרפיקה

השתלת שיניים ביום אחד – שיטה מהפכנית

שיטה נוספת של השתלות שיניים ביום אחד היא שיטת "אול און פור", שיטה שפותחה על ידי ד"ר פאולו מאלו מליסבון. בשיטה זו משתיל הרופא בלסת ארבעה שתלים בלבד ועליהם הוא מרכיב גשר בין עשר עד שתיים עשרה שיניים הנראות ומתפקדות כמו השיניים הטבעיות. גם בשיטה זו מגיע המטופל אל מרפאת רופא השיניים כשפיו חסר שיניים ויוצא כעבור מספר שעות עם פה מלא בשיניים יפות ומתפקדות.

השתלת שיניים ביום אחד – קריטריונים

כדי להבטיח הצלחה בהשתלת שיניים ביום אחד, יש חשיבות מכרעת לכך שרופא השיניים יבצע אבחון מדויק ומפורט תוך התחשבות בפרמטרים קליניים שונים:

הערכה של בריאות הפה:

  1. הערכת מצב החניכיים כדי לקבוע אם קיימת מחלת חניכיים או דלקת כלשהי. חניכיים בריאות חיוניות לאינטגרציה מוצלחת של השתלים.
  2. הערכת יכולות הריפוי של המטופל, לרבות בריאותו הכללית וכל מצב מערכתי. מצבים רפואיים מסוימים או תרופות עשויים להשפיע על הריפוי.
  3. הערכת צפיפות ונפח עצם הלסת. כמות ואיכות מספקת של עצם הכרחיות להנחת שתלים יציבה ולהצלחה ארוכת טווח.

הערכת פרמטרים פונקציונליים כמו נשיכה ותנועת הלסת של המטופל, כדי להבטיח יישור ותפקוד נאותים של השיקום הנתמך בשתל. הערכה זו מסייעת לקבוע את המיקום האידיאלי של השתל לתפקוד מיטבי.

אֶסתֵטִיקָה:

  1. רופא השיניים צריך להתרשם מתווי הפנים של המטופל, קו השפתיים, צורת השן והצבע, על מנת להגיע לתוצאה סופית הרמונית ואסתטית.
  2. העיצוב והצורה של השחזור הנתמך בשתל – כתר או גשר – מותאמים אישית כך שיתאימו לשיניו הטבעיות של המטופל, ויוצרים חיוך חלק וטבעי למראה.

תכנון טיפול:

  1. טכניקות הדמיה דיגיטליות מתקדמות, כגון סריקות תלת מימד, צילומי רנטגן, טומוגרפיה ממוחשבת וכו', משמשות להערכה מדויקת של מבנה עצם הלסת, מיקומי עצבים ואתגרים אנטומיים פוטנציאליים.
  2. רופא השיניים קובע את המיקום והזווית האידיאליים להנחת השתל, בהתחשב בעצם הזמינה, השיניים הסמוכות וגורמים אסתטיים.

דוקטור מאיר ממרייב במהלך טיפול של שיקום פה ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד שלב אחרי שלב

  1. ייעוץ ראשוני: רופא שיניים יעריך את בריאות הפה, ידון במטרות הטיפול ויקבע האם מטופל מתאים להשתלת שיניים ביום אחד.
  2. בדיקה מקיפה: בדיקה מקיפה עשויה לכלול צילומי רנטגן דנטליים, סריקות תלת מימד וטביעות של השיניים והלסתות. זה עוזר לצוות הרפואי להעריך את צפיפות העצם, בריאות החניכיים ומצב הפה הכללי.
  3. תכנון טיפול: בניית תכנית טיפול מותאמת אישית על סמך תוצאות הבדיקה. התוכנית כוללת את מספר ומיקום השתלים הדנטליים, סוג השיקום (למשל, כתר, גשר או קשת מלאה), והמטרות האסתטיות.
  4. עקירת שיניים (במידת הצורך): צוות מרפאת השיניים יבצע את העקירות לפני ההשתלה. שלב זה מבטיח בסיס נקי ובריא להשתלות שיניים.
  5. הנחת שתל: ביום ההליך, לאחר הרדמה מקומית ממקמים את השתלים הדנטליים בדיוק לתוך עצם הלסת בהתאם לתכנית הטיפול. טכניקת All-on-4 כוללת הנחת ארבעה שתלים במקומות ספציפיים.
  6. הצמדת תותבת זמנית: לאחר שהשתלים ממוקמים. מניחים תותבת זמנית המספקת תפקוד מיידי ואסתטיקה. התותבת הזמנית מותאמת אישית לפה.
  7. טיפול לאחר ניתוח: צוות רופאי השיניים יתן הנחיות לטיפול לאחר ההשתלה, לרבות נוהלי היגיינת פה נאותים, הגבלות תזונתיות ותרופות. חשוב למלא בקפדנות אחר הוראות אלה כדי לקדם ריפוי ולהפחית את הסיכון לסיבוכים.
  8. ריפוי ואוסאואינטגרציה: במהלך החודשים הקרובים, השתלים הדנטליים עוברים תהליך אוסאואינטגרציה, כלומר השתלים מתמזגים עם העצם שמסביב, מספקים יציבות ובסיס חזק לשיקום הסופי.
  9. שחזור סופי: לאחר השלמת אוסאואינטגרציה, התותבת הזמנית מוחלפת בשחזור סופי מותאם אישית. שחזור זה נועד להתאים לנשיכה, ליישר קו עם השיניים הטבעיות ולספק תפקוד ומראה מיטביים.
  10. ביקורי מעקב קבועים: כדי לעקוב אחר התקדמות הריפוי, להעריך את יציבות השתלים ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות לשחזור.

ד"ר מאיר ממרייב בראיון על השתלת שיניים ממוחשבת:

השתלת שיניים ביום אחד – בלי לבזבז זמן, בלי אי נוחות ובלי תהליכים כירורגיים מרובים!

השתלת שיניים ביום אחד חוסכת למטופלים תהליך ארוך, מייגע וכואב הנמשך על פני חודשים ארוכים. גם ההחלמה מהתהליך קצרה יותר ועם פחות סיכויים לסיבוכים שונים.

כאשר אין שן המחוברת לעצם הלסת, הגוף מפרש זאת כחוסר צורך בשן ומתחיל בתהליכים של ספיגה ואובדן עצם. כאשר מיד לאחר עקירת השן מוחדר השתל אל עצם הלסת, ריפוי רקמות החניכיים מתבצע בצורה מהירה, השתל נעגן מיד בתוך העצם ונקשר אליה ובכך נמנע התהליך של אובדן העצם.

השתלת שיניים ביום אחד חוסכת מהמטופלים מבוכה ואי נעימות בתקופה שבין טיפול לטיפול. בתקופה זו השיניים הטבעיות כבר נעקרו, אך השיניים החדשות עוד לא הושתלו והוא נדרש להישאר ללא שיניים בפה. הודות להשתלת השיניים ביום אחד הביטחון העצמי של המטופל אינו נפגע, הוא יכול להרגיש בנוח כאשר הוא בא בין אנשים, לדבר בצורה ברורה ולאכול בצורה תקינה ורגילה.

השתלת שיניים קלאסית

השתלת שיניים בשיטה הקלאסית מתבצעת בשני שלבים, שלב ההשתלה ושלב החשיפה:

  1. בשלב ההשתלה יש לחשוף את בסיס העצם שאליה אמור להיות מוחדר השתל, לבצע קדיחה בתוך העצם וליצור חור שאליו מבריגים את השתל.
  2. בשלב החשיפה מבצעים חשיפה של השתל באמצעות הסרת הרקמות של החניכיים באזור ומחברים אליו כיפת מתכת אשר מכסה על השתל ומאפשרת הגנה על רקמות החניכיים העדינות באזור בתקופת ההחלמה.

בין השלב הראשון לשלב השני יש להמתין כשלושה חודשים עד אשר השתל ייקלט בעצם הלסת. תהליך זה נקרא בשפה המקצועית אוסטאואינטגרציה. בתקופה ההמתנה, רקמות הלסת צריכות לגדול, להתעבות, לעטוף את השתל ולהטמיע אותו היטב בתוך העצם כדי שהוא יהיה יציב ויוכל לקלוט את השן החדשה.

עם סיום שלב החשיפה ימתין המטופל שבוע כדי לאפשר לאזור להחלים, ולאחר שבוע ייקח הרופא את המידות של המבנה ושל הכתר שיורכב עליו. בתחילה יקבל המטופל כתר זמני, אך לאחר תקופה שבה יוודא הרופא את התאמת הכתר למבנה ולפה יקבל המטופל את הכתר הקבוע.

בהשתלת שיניים ביום אחד מבוצע כל התהליך בביקור אחד במרפאת השיניים בלי להמתין שבועות או חודשים בין שלב לשלב. בשיטה זו כל השלבים, ההשתלה, החשיפה ובניית המבנה והכתר הזמני נעשים באותו היום ובטיפול כירורגי אחד.

כדי להצליח בשיטה זו, חייב הרופא לאבחן את מצב הפה בצורה מדויקת ומפורטת ולקחת בחשבון את כל הפרמטרים הקליניים, כמו סוג המנשך של המטופל, בריאות החניכיים, יכולות הריפוי, איכות העצם ועוד, את הפרמטרים התפקודיים וכמובן גם האסתטיים.

האם השתלת שיניים ביום אחד מתאימה לכולם או שיש מגבלות מסוימות?

בשל מאפייני השיטה, לא כולם יכולים להתאים להשתלת שיניים ביום אחד. המועמדים האידיאליים יהיו מטופלים בעלי בריאות כללית טובה שמתבטאת גם בחניכיים בריאות. זאת לצד עצם עבה ומסיבית דייה על מנת לתמוך בשתלים. מטופלים שאובחן אצלם אובדן עצם משמעותי עשויים שלא להיות מתאימים לטיפול ואפשר לבדוק חלופות.

כמו כן, למטופלים הסובלים ממחלות כרוניות ומצבים בריאותיים פעילים, חשוב להתייעץ עם רופא השיניים לגבי דרך הפעולה הנכונה עבורם להשתלת שיניים. בנוסף, מטופלים בעלי מחלת חניכיים רצינית זקוקים לטיפול לשיקום החניכיים ורק אז יתכן ויוכלו להתאים להשתלת שיניים ביום אחד. גם על כך חשוב לשוחח מבעוד מועד עם רופא השיניים. 

אילו מטופלים לא יוכלו לעבור השתלת שיניים ביום אחד - דר מאיר ממרייב אינפוגרפיקה

היתרונות בהשתלות שיניים ביום אחד לעומת השיטה הקלאסית

ניתן להצביע על כמה יתרונות בהשתלת שיניים ביום אחד, לעומת השתלה קלאסית:

  • היתרון הבולט ביותר הוא החיסכון בזמן וקיצור משך הטיפול. בהשתלות שיניים מהסוג הקלאסי יש צורך ביותר טיפולים במרפאה, לאורך פרק זמן של מספר חודשים. לעומת זאת בשיטה של השתלה ביום אחד, ממש כפי שהשם מרמז, מדובר בטיפול שעיקרו מתבצע בפעם אחת יחידה. 
  • בהשתלת שיניים בשיטה הקלאסית המטופלים עוברים יותר הליכים כירורגיים כחלק מההשתלה. כל הליך שכזה מצריך זמן החלמה משל עצמו. לעומת זאת, השתלה ביום אחד חוסכת את הצורך בטיפולים המקדימים ולכן זמן ההחלמה הכללי מתקצר באופן משמעותי. 
  • המטופלים נהנים מתוצאות מיידיות, כלומר ממש מיד לאחר ההשתלה המטופלים יוצאים מהמרפאה עם שיניים מושתלות ומתפקדות. תוצאה מהירה ומוחשית היא כמובן משמחת, שכן נחסכת תקופה שבה למעשה בפה חסרות שיניים. המטופלים נהנים מיכולת לעיסה ומראה אסתטי בשלב מוקדם בהרבה. 
  • יש גם לציין כי השתלה ביום אחד נחשבת להליך פחות פולשני. בהשתלה הקלאסית עשוי להידרש שלב מקדים כגון השתלת עצם, פעולה כירורגית שדורשת זמן החלמה לפני המשך הטיפול. בהשתלה ביום אחד אין בכך צורך. לכך אפשר להוסיף את העובדה שבזכות קיצור התהליך והפחתת הפרוצדורות הכירורגיות, המטופלים לרוב מדווחים על פחות אי נוחות ופחות חששות. לעומת זאת, המטופלים גם נהנים מחזרה מהירה לשגרה ונוחות מירבית  (פיזית ורגשית). 

היתרונות בהשתלות שיניים ביום אחד לעומת השיטה הקלאסית - דר מאיר ממרייב אינפוגרפיקה

מהם הסיכונים או הסיבוכים האפשריים בהשתלת שיניים ביום אחד?

ראשית, חשוב לציין כי בעוד תמיד ישנם סיכונים ואפשרות לסיבוכים, הרי שהתקדמות הטכנולוגיה והטכניקות ברפואת שיניים בכלל ובהשתלות שיניים בפרט הפכו את הטיפול לבטוח יותר. ישנם הרבה פחות סיכויים לסיבוכים. עם זאת, יש להביא בחשבון כי סיבוכים אפשריים כוללים למשל זיהום באזור ההשתלה, סיכוי לפגיעה בכלי דם או בשן סמוכה, אפשרות לנזק עצבי שגורם לחוסר תחושה או בעיות בסינוסים בהשתלות בלסת עליונה. נדגיש כי הסבירות לסיבוכים מסוג זה תלויה בגורמים כדוגמת הבריאות הכללית לפני ההשתלה, מיומנותו וניסיונו של רופא השיניים והקפדה על מעקב והמשך טיפול לאחר ההשתלה. אמנם נכון שהסיכונים עלולים לעורר דאגה, אבל למעשה הם נדירים למדי. 

כמה זמן נמשך הריפוי לאחר השתלת שיניים ביום אחד?

כפי שציינו, זמן הנדרש לריפוי בשיטת השתלת שיניים ביום אחד לרוב קצר יותר לעומת השתלות שיניים מהסוג הרגיל. יחד עם זאת, לוקח זמן עד להחלמה מלאה ומיטבית. אפשר לומר כי בממוצע, תוכלו לצפות לשלב התאוששות ראשוני בן כשבוע עד שבועיים.

במהלך תקופה זו, טבעי שיהיו מעט נפיחות, שטפי דם מקומיים ואי נוחות נלווית. אי הנוחות חולפת בתוך כמה ימים אולם תהליך ריפוי נוסף שכולל התאחות מלאה בין עצם הלסת לבין השתלים ממשיך לאורך כמה חודשים.  בתקופה זו השתל הופך ממש לחלק ממבנה עצם הלסת, ובכך מספק בסיס יציב לשן החדשה. על ידי הקפדה על הוראות הרופא לאחר הטיפול אפשר למנוע עיכובים בריפוי ולהקל על התסמינים. עם זאת התהליך הביולוגי של ריפוי ואיחוי השתל עם עצם הלסת לוקח זמן ולא ניתן להאיץ אותו.

ד"ר מאיר ממרייב מסביר ללקוחה על השתלת שיניים ממוחשבת

איך מתבצע התחזוקה והטיפול בשיניים לאחר השתלה ביום אחד?

לאחר השתלת שיניים ביום אחד, השתל צפוי לשמש את המטופלים לאורך זמן (הוא עמיד ביותר). אך יש להביא בחשבון שתוחלת החיים של השתלים מושפעת מההקפדה על תחזוקה וטיפול נאותים. רצוי להקפיד על הדברים הבאים:

  1. בדיוק כמו שיניים טבעיות, גם שתלים דנטליים צריך להמשיך ולנקות. ניקוי של השתלים (למעשה של כותרת השן, כלומר הכתרים שמחוברים אל השתלים עצמם), נעשה בדומה לניקוי של שיניים טבעיות. חשוב לצחצח, כדי להסיר חלקיקי מזון. רצוי לשים במיוחד לב לניקוי סביב הכתרים שמעל השתל וניקוי באזור קו החניכיים.
  2. חשוב להמשיך עם בדיקות שיניים קבועות. בדיקות במרפאת השיניים מאפשרות לרופא לבחון את השתלים, לראות שאין סימנים לדבר מה שצריך לטפל בו כגון זיהום או מחלת חניכיים. ככלל, מומלץ להגיע לבדיקה בקביעות בכל כשישה חודשים, אלא אם כן הרופא ממליץ על תדירות אחרת. 
  3. תחזוקה נכונה לאחר השתלת שיניים ביום אחד משמעותה הימנעות ככל האפשר מהרגלים מזיקים. למשל, מאוד לא רצוי ללעוס סוכריות או דברים קשים אחרים (כגון קוביות קרח). לעיסה מסוג זה עלולה לפגוע בכתרים המחוברים לשתלים. גם הרגלים כמו עישון או תופעות של חריקת שיניים מזיקים מאוד לשתלים. עישון באופן כללי מחליש את תהליכי הריפוי הטבעיים ומקשה על אספקת דם לאזור שטופל. לבעיה של חריקת שיניים, כדאי לשקול טיפול בסד לילה כדי שהכתרים לא ישחקו. 

איך מתבצע התחזוקה והטיפול בשיניים לאחר השתלה ביום אחד ד״ר מאיר ממרייב

האם השתלת שיניים ביום אחד מתאימה גם למטופלים עם מחלות כרוניות או מצבים רפואיים מורכבים?

מטופלים רבים אשר סובלים ממחלות כרוניות כמו חולי לב או אוסטאופורוזיס אינם יכולים לעבור טיפולים כירורגיים ארוכים. השתלת שיניים ביום אחד מאפשרת להם לעבור טיפולי השתלת שיניים וליהנות מאיכות חיים על אף מצבם הבריאותי.

האם יש הבדל בתחושה או במראה בין שיניים שהושתלו ביום אחד לבין שיניים טבעיות או שיניים שהושתלו בשיטה הקלאסית?

לאחר השתלת שיניים ביום אחד, אפשר לצפות לזמן מה שבו יהיו הבדלים מסוימים ביחס לתחושה של שיניים טבעיות. מטופלים לא מעטים מדווחים כי התחושה בעת נשיכה עשויה להרגיש מעט אחרת. עם זאת לאורך הזמן מסתגלים לכך והשתל מתחיל להעניק תחושה הרבה יותר טבעית ומאוד קרובה לזאת של שיניים טבעיות. מעניין לציין כי התחושה של שתלים ביום אחד לעומת שתלים בשיטה הוותיקה דומה וכמעט אין הבדל. עם הזמן שני הסוגים משתלבים באופן טבעי עם עצם הלסת ומספקים יכולת לעיסה מצוינת ודי טבעית.

ברמה האסתטית, בין אם השתלות נעשות ביום אחד ובין אם בשיטות מסורתיות, התוצאה בימינו נחשבת לטובה וטבעית מאוד למראה. רפואת השיניים המתקדמת כיום יודעת להתאים היטב את הצבע והצורה של השתל לשיניים הסמוכות הטבעיות. זאת אומרת שאין כמעט דרך להבחין בין שן מושתלת לבין שן טבעית. 

כיצד מתבצעת ההכנה לפני השתלת שיניים ביום אחד? האם יש צורך בטיפולים או בדיקות מקדימות?

כחלק מההכנה להשתלת שיניים ביום אחד, הרופא צפוי להיעזר בצילומים דנטליים בכדי לקבל תמונת מצב של איכות ועובי עצם הלסת. הצילומים מאפשרים לבחון בדיוק את מיקום הסינוסים והעצבים, ולאחר מכן אפשר לתכנן היכן בדיוק ימוקמו השתלים. במהלך ההכנה הרופא ישאל שאלות לגבי היסטוריה רפואית, שימוש בתרופות. נהוג לבצע תיאום ציפיות עם המטופל (או המטופלת) ומענה לכל שאלה. אחר כך הרופא בונה תוכנית טיפול שכוללת התייחסות למספר השיניים שצריך להשתיל, מצב עצם הלסת, גיל המטופל וכיוצא בזה. 

השתלת שיניים ביום אחד יתרונות VS חסרונות 

יתרונות:

  • יעילות: שיקום שיניים ביום אחד, תוצאות מיידיות.
  • פחות ביקורי שיניים: וצמצום זמן טיפול בהשוואה לשיטות השתלה מסורתיות.
  • יכולת לאכול, לדבר ולחייף בביטחון מיד לאחר ההליך.
  • שיקום אסתטי ושיפור הערכה עצמית.
  • טכניקת All-in-4 לעיתים קרובות מבטלת את הצורך בהליכי השתלת עצם מקיפים.
  • בריאות הפה, הדיבור ומראה פנים משופרים.

חסרונות:

  • לא כל המטופלים מתאימים להשתלה ביום אחד.
  • סיכון גבוה לסיבוכים כגון כשל בשתל, זיהום או התאמת תותות בשל הזמן המואץ של הטיפול.
  • ייתכם שהתותבת הזמנית הראשונית לא תציע את אותה רמה של אסתטיקה, התאמה או עמידות, והיהי צורך בהתאמות נוספות או החלפה במהלך תקופת הריפוי.
  • הצלחת שתים מידיים, כמו שתילם אחרים, מסתמכת על אוסאואינטגרציה נכונה.

האם השיטה מתאימה לכל אחד?

השתלת שיניים ביום אחד מתאימה למטופלים הסובלים מרמת חרדה דנטלית גבוהה ולאנשי עסקים וקריירה הרוצים לחסוך זמן יקר. המטופלים הסובלים מרמת חרדה גבוהה חווים את הפחד רק פעם אחת ובאמצעות שיטות מיוחדות אפשר לעזור להם להתגבר על החרדה גם בביקור האחד במרפאת השיניים.

האם השיטה מתאימה לכל אחד ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

סיכויי הצלחת ההשתלה

הצלחת השיטה תלויה בתכנון מדויק, בניסיון ובמיומנות של רופא השיניים המבצע את ההשתלה. ד"ר מאיר ממרייב צבר ניסיון רב בתחום, הוא מכיר את כל השיטות של השתלות השיניים, הוא הצליח לעזור לאינספור מטופלים, הוא יצליח לעזור גם לכם!

לסיכום, השיטה של השתלת שיניים ביום אחד היא הבשורה החדשה בעולם השתלות השיניים, אחוזי ההצלחה של השיטה גבוהים ואינם נופלים מאחוזי השיטה הקלאסית של השתלת שיניים ביום אחד.

השתלת שיניים ביום אחד בשיטת All on 4

השתלת שיניים ביום אחד ניתנת לביצוע בשיטת All-on-4, שהיא קונספט טיפולי מיוחד לשיקום קשת מלאה. טכניקה זו מאפשרת הנחת סט שלם של שיניים קבועות על ארבעה שתלים דנטליים בלבד.

סקירה כללית של שיטת All-on-4:

  • התהליך מתחיל בבדיקה מקיפה של בריאות הפה של המטופל, כולל הערכת מצב השיניים הנותרות, החניכיים, צפיפות עצם הלסת, ובריאות הפה הכללית. כל עקירות שיניים או טיפולים נדרשים מבוצעים לפני המשך הליך All-on-4.
  • הכנת תוכנית טיפול מפורטת בעזרת צילומי רנטגן או סריקות CT, המשמשים להערכת נפח ואיכות העצם, מה שעוזר לקבוע את המיקום האופטימלי של השתלים.
  • הנחת ארבעה שתלים דנטליים במיקום אסטרטגי בעצם הלסת. השתלים מוכנסים בזוויות כדי למקסם את המגע עם העצם הזמינה, ולספק יציבות לשחזור הסופי. טכניקה זו מבטלת את הצורך בהליכי השתלת עצם נוספים, מה שהופך אותה למתאימה לחולים עם צפיפות עצם נמוכה.
  • הנחת השתל בהעמסה מיידית. השתל מוצמד לסט שיניים זמני (תותב) באותו היום. זה מאפשר לצאת מהמרפאה עם חיוך פונקציונלי ואסתטי מיד לאחר ההליך.
  • שיקום סופי: במהלך החודשים הקרובים, השתלים עוברים תהליך הנקרא אוסאואינטגרציה, במהלכו הם מתמזגים עם עצם הלסת. לאחר שילוב שתלים מלא, התותבת הזמנית מוחלפת במערך שיניים סופי, מותאם אישית וקבוע. שיניים אלו נועדו להתאים לשיניים הטבעיות מבחינת במראה, תפקוד ונוחות.

שיטת All-on-4 מציעה יתרונות רבים, כולל זמן טיפול מקוצר, אסתטיקה משופרת, יציבות משופרת ותפקוד לעיסה משוחזר.

באנר אודות ד"ר מאיר ממרייב

כיצד ניתן להבטיח את אורך החיים והתפקוד האופטימליים של השתלים?

כדי להבטיח אריכות ימים ותפקוד אופטימלי של השתלים הדנטליים, חשוב להקפיד על הדברים הבאים: 

  • הקפדה על ניקוי הפה וצחצוח שיניים בקביעות. העובדה שלא מדובר בשיניים טבעיות, אין פירושה שלא צריך יותר לנקות ולצחצח. ניקוי קפדני יוכל לסייע לא רק בהיבט אסתטי אלא גם במניעת תהליכי דלקת בנקודת המגע בין החניכיים לבין השתלים. לפי המלצת הרופא, שטיפת פה בחומרים אנטי בקטריאליים עשויה להועיל. 
  • רצוי להגיע לבדיקה וביקורת במרפאת השיניים מעת לעת. שם ניתן לבצע ניקוי מקצועי כמו גם לקבל טיפולי חניכיים לפי הצורך. לכל זאת משמעות רבה בשמירה על אורך חיים מכסימלי של השתלים. 
  • רצוי להשתדל לא להפעיל לחץ מוגזם על השתלים ולמי שסובל מברוקסיזם (חריקת שיניים), ניתן לשקול שימוש במגן שיניים בשעת השינה. 
תוכן עניינים
ד"ר מאיר ממרייב
ד"ר מאיר ממרייב

ד"ר מאיר ממרייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם המנהל הרפואי של חברת השתלים הדנטליים קורטקס Cortex.
לד"ר מאיר ממרייב יש למעלה מ-25 שנות ניסיון והוא מנהל את המרכז לרפואת שיניים אסתטית ושיקומית בקניו עזריאלי - אור יהודה.
מזה שנים, ד"ר מאיר ממרייב עוסק רבות בתחומי האסתטיקה הדנטלית, לרבות שיקום פה. יש לו ניסיון רב בביצוע של שיקומים מורכבים, והוא מוסמך לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
בכדי להתעדכן בכל החידושים בעולם רפואת השיניים בכלל, והשתלות השיניים בפרט, ד”ר ממרייב מקפיד לעבור השתלמויות מקצועיות בחו”ל.

מידע מקצועי נוסף

בורג שתל נפל מה לעשות  תמונה ראשית

בורג שתל נפל: מה לעשות?

תכליתו ותפקידיו של בורג שתל לשיניים תכלית בורג שתל לשיניים הוא רכיב חיוני של שתלי שיניים, שמטרתם להחליף שיניים שנשרו או נעקרו.  ברגי השתלים משמשים

מידע נוסף »

השתלת שיניים ללא כאבים

ככל שרפואת השיניים ובמיוחד השתלות השיניים הולכים ומתקדמים, כך השתלת שיניים ללא כאבים הופכת לאפשרות מוחשית. טיפולי השתלות שיניים היו בעבר שם נרדף לאי נוחות

מידע נוסף »
השתלת שיניים ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

השתלת שיניים

נראות השיניים וחלל הפה הם חלק בלתי נפרד מהעניין, אך למרבה הצער – לא כולם נולדו עם הגנטיקה של השיניים המושלמות, בעוד כי חלק מהאנשים

מידע נוסף »

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​