טיפול שיניים ללא כאבים

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מהווים פתרון מצוין למטופלים הסובלים מחרדה דנטלית, לאנשים עסוקים שזמנם הפנוי מוגבל, לסובלים ממגבלות פיזיות או מנטליות המונעות מהם שיתוף פעולה בזמן הטיפול ולכאלו הזקוקים לטיפולי שיניים רבים, ארוכים ומורכבים.

ממחקרים רבים עולה כי כ- 50 אחוז מהאוכלוסייה מפחדים מטיפולי שיניים וכ – 10 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מדנטופוביה – פחד משתק מטיפולי שיניים הגורם להם להדיר רגליהם ממרפאת השיניים אפילו במקרה של בעיה וכאבים, דבר הגורם להצטברות של בעיות רבות בפה ובשיניים ללא מתן מענה רפואי הולם.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מהווים פתרון מצוין בדיוק עבור מצבים אלו של הימנעות מטיפולי שיניים כתוצאה מפחד ומחרדה. הם מאפשרים למטופל לעבור את כל הטיפולים להם הוא נזקק בטיפול אחד בלבד ומבלי להרגיש דבר במהלך הטיפול.

נתונים סטטיסטיים מצביעים על כך שרק בארצות הברית בוחרים מידי שנה 5 מיליון אנשים באופציה של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה ובכך מסירים מעצמם את הפחד והחשש לחוות אי נוחות או כאב בזמן הטיפול ומקצרים את משך הטיפולים לטיפול אחד בלבד.

הרדמה כללית נקראת גם הרדמה מלאה ותפקידה לגרום לערפול חושיו של המטופל באופן שאינו חש או זוכר דבר. היא מתבצעת בשתי דרכים, על ידי הזרקת תרופה ישירות לווריד או באמצעות גז המוחדר למערכת הנשימה. תחת הרדמה מלאה אפשר לבצע את כל הסוגים של טיפולי השיניים, מהקלים ביותר כמו סתימות ועקירות ועד למורכבים ולמסובכים ביותר כמו השתלות שיניים והרמת סינוס. זהו הליך בטוח מאד לביצוע והסיכונים בו נמוכים ביותר.

במרפאת השיניים i TECH CLINICS בהובלת ד״ר מאיר ממרייב, קיימות מספר אפשרויות לביצוע טיפולי שיניים תחת הרדמה:

  • טשטוש קל – המטופל נשאר ער לאורך כל הטיפול אך הוא מטושטש ולכן רמת הפחד והחרדה יורדת באופן משמעותי.
  • טשטוש עמוק – המטופל שרוי במצב הדומה למצב של שינה עמוקה ולכן הוא לא שומע דבר ולא רואה דבר ובנוסף, כל הרפלקסים שלו נשארים פעילים והוא ממשיך לנשום בכוחות עצמו. בסוף הטיפול, המטופל חוזר למצב של ערנות תוך כמה דקות אך הוא לא זוכר שום דבר ממהלך הטיפול.
  • הרדמה מלאה – הרדמה כללית של הגוף כולל הרפלקסים והנשימה. המטופל מונשם לכל אורך הטיפול על ידי רופא מרדים אשר מלווה את כל מהלך הטיפול ובודק את סימני החיות של המטופל ללא הפסקה. כחצי שעה לאחר הטיפול המטופל מתעורר וחוזר בהדרגתיות למצב של הכרה מלאה.

ד״ר מאיר ממרייב ממליץ על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה במיוחד במצבים הבאים:

  • מטופלים הסובלים מחרדה משתקת אשר מונעת מהם להגיע למרפאת השיניים לצורך קבלת טיפול רפואי.
  • מטופלים הסובלים מגאג רפלקס – רפלקס הקאה מוגבר שלא מאפשר החדרת מכשירי טיפול לפה.
  • ילדים קטנים שלא יושבים בשקט על כיסא הטיפולים ולא מאפשרים לרופא לבצע את הטיפול באופן רציף.
  • מטופלים בעלי מגבלות פיזיות/מנטליות אשר לא מאפשרות שיתוף פעולה עם הרופא בזמן הטיפול.
  • מטופלים עסוקים כמו אנשי עסקים/סטודנטים אשר סובלים מחוסר זמן פנוי ולכן מעדיפים טיפול אחד בלבד.
  • כאשר יש צורך בביצוע טיפולים רבים ומורכבים אשר עלולים לגרום ולאי נוחות גדולה ולכאבים במהלך הטיפול.
  • מטופלים שמעדיפים נוחות מקסימלית בזמן הטיפול.

היתרונות של טיפול שיניים בהרדמה מלאה:

  • ללא כאבים וללא חוסר נוחות – טיפול שיניים בהרדמה מלאה מאפשר למטופל לעבור את הטיפול מבלי להרגיש דבר. המטופל נרדם בתחילת הטיפול ומתעורר בסופו של הטיפול עם פה מושלם ומתפקד מבלי שהרגיש דבר ומבלי כל כאב.
  • חיסכון משמעותי בזמן – טיפול בהרדמה מלאה מאפשר לבצע את כל הטיפולים הנדרשים בפגישה אחת בלבד ובכך נחסך זמן יקר למטופל.
  • זמן החלמה קצר יותר – מאחר שכל הטיפול מסתכם בפגישה אחת בלבד, על המטופל לעבור תהליך החלמה אחד בלבד בשונה ממספר טיפולים בהם בכל פעם נדרשת תקופת החלמה.
  • כמות מופחתת של אנטיביוטיקה – בטיפול אחד מרוכז נדרש מהמטופל ליטול אנטיביוטיקה פעם אחת בלבד על מנת להקטין את הסיכוי להיווצרות זיהומים ודלקות ואילו כאשר מדובר במספר טיפולים על המטופל ליטול אנטיביוטיקה בכל פעם מחדש, דבר שלא תורם לבריאותו של הגוף ואף עלול לגרום לתחושה של חולשה פיזית.

ד״ר ממרייב משיב לשאלות נפוצות:

שאלה: מי נמצא בחדר הטיפולים במהלך הטיפול?

תשובה: צוות שלם מלווה את מהלך הטיפול כאשר הרופא הוא זה שמנהל את התהליך – רופא מרדים, סייעת ורופאים נוספים בהתאם לטיפולים הנדרשים.

שאלה: איך נדע שלא קיבלנו מינון גבוה מידי של חומר הרדמה?

תשובה: המינון של חומר ההרדמה אינו קבוע ומשתנה לאורך הטיפול כאשר בתחילת הטיפול המינון גבוה יותר מאשר בהמשך. המינון נקבע על פי הגיל והמשקל ועל פי מכשירי הניטור אשר עוזרים לרופא המרדים לקבוע את המינון המדויק עבור כל אחד מהמטופלים. הרופא המרדים בודק כל הזמן את המינון ואת ההשפעה שלו על המטופל ומגיב בהתאם לממצאים.

שאלה: אילו טיפולים ניתנים לביצוע בהרדמה מלאה?

תשובה: מגוון רחב של טיפולי שיניים ניתנים לביצוע תחת הרדמה מלאה. ניתן לבצע טיפולי שיניים משקמים וכירורגיים כמו סתימות, עקירות, ניתוחים חניכיים, הרמות סינוס, השתלות עצם, שתלים דנטליים, השתלות שיניים, וגם טיפולים שיקומיים מורכבים אחרים.

לסיכום – כאשר מתעוררות בעיות רבות בחלל הפה ובשיניים או כאשר יש צורך בביצוע טיפולי שיניים מורכבים וארוכים, האפשרות של טיפול שיניים בהרדמה מלאה הינה המתאימה ביותר וחוסכת למטופלים בשני המשאבים היקרים ביותר –  זמן וכסף.

ד״ר מאיר ממרייב צבר ידע וניסיון רב בתחום של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, מרפאתו מצוידת בכל הציוד הרפואי הנדרש, בצוות רפואי מקצועי ומיומן הכולל רופא מרדים מוסמך.

תוכן עניינים
ד"ר מאיר ממרייב
ד"ר מאיר ממרייב

ד"ר מאיר ממרייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם המנהל הרפואי של חברת השתלים הדנטליים קורטקס Cortex.
לד"ר מאיר ממרייב יש למעלה מ-25 שנות ניסיון והוא מנהל את המרכז לרפואת שיניים אסתטית ושיקומית בקניו עזריאלי - אור יהודה.
מזה שנים, ד"ר מאיר ממרייב עוסק רבות בתחומי האסתטיקה הדנטלית, לרבות שיקום פה. יש לו ניסיון רב בביצוע של שיקומים מורכבים, והוא מוסמך לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
בכדי להתעדכן בכל החידושים בעולם רפואת השיניים בכלל, והשתלות השיניים בפרט, ד”ר ממרייב מקפיד לעבור השתלמויות מקצועיות בחו”ל.

מידע מקצועי נוסף

חרדה דנטלית תמונה ראשית דר מאיר ממרייב

חרדה דנטלית

מהי חרדה דנטלית? חרדה דנטלית מתייחסת לפחד, עצבנות או תחושת מתח חזקה, שמטופלים עלולים לחוש ביחס לביקור צפוי או אפילו רק אפשרי, אצל רופא השיניים.

מידע נוסף »
השתלת שיניים אחוריות ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

השתלת שיניים אחוריות

הסיבה המרכזית להשתלת שיניים אחוריות השתלת שיניים אחוריות נעשית נחוצה יותר, ככל שאורך החיים מתארך. ככל שאנשים מזדקנים, הם נוטים יותר לסבול מאובדן שיניים, במיוחד

מידע נוסף »

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​