השתלת שיניים אחוריות

השתלת שיניים אחוריות ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

הסיבה המרכזית להשתלת שיניים אחוריות

השתלת שיניים אחוריות נעשית נחוצה יותר, ככל שאורך החיים מתארך. ככל שאנשים מזדקנים, הם נוטים יותר לסבול מאובדן שיניים, במיוחד בחלק האחורי של הפה. שיניים אלה, שהן טוחנות וקדם טוחנות, ממלאות תפקיד חשוב בלעיסה ובשמירה על מנשך תקין וישר. כאשר שיניים אלה חסרות, זה עלול להוביל לשורה של בעיות כמו למשל קושי באכילה, בעיות דיבור ואפילו שינויים נראים לעין במבנה הפנים ובאזור הלסת.

בנוסף, שיניים אחוריות חסרות עלולות לגרום לשיניים הנותרות לזוז ממקומן, מה שמוביל לסיבוכים דנטליים נוספים. כאן נכנסת לתמונה השתלת שיניים אחוריות, זהו פתרון יציב וארוך טווח, פתרון אסתטי שגם מחזיר למטופלים את תפקוד הפה המיטבי.

באנר אודות ד"ר מאיר ממרייב

סיבות חשובות נוספות להשתלת שיניים אחוריות

מלבד אובדן שיניים עקב הזדקנות טבעית, ישנן מספר סיבות נוספות מדוע מטופלים עשויים להזדקק להשתלת שיניים אחורית:

תאונות או פציעות בפה עלולות לגרום לאובדן שן אחורית אחת או יותר מאחת. במקרים כאלה, השתלת שיניים אחוריות יכולה לשקם היטב את האזור הפגוע, למנוע סיבוכים נוספים ולהבטיח תפקוד פה תקין. על ידי החלפת השיניים החסרות בשתלים, מטופלים יכולים ליהנות ממנשך בריא ותקין וכן למנוע תזוזה לא טבעית של השיניים הסמוכות.

כאשר שן נפגעת מעששת חמורה ולא ניתן להציל אותה באמצעות טיפולי שיניים מהסוג הרגיל, כמו סתימות או טיפול שורש וכתר, בהחלט ייתכן שיהיה צורך בעקירה. במצבים אלה, השתלת שיניים אחורית יכולה להחליף את השן שנעקרה ולספק פתרון יציב ועמיד. זה פתרון שמשחזר את היכולת של המטופלים ללעוס ולדבר כראוי ובנוסף, גם עוזר לשמור על שלמות עצם הלסת.

מטופלים מסוימים עשויים להיוולד ללא שיניים אחוריות מסוימות. דבר זה עלול להוביל לרווחים מוגדלים בין השיניים, מה שעלול לגרום לשיניים הנותרות לזוז ממקומן וליצר בעיות מנשך. השתלת שיניים אחוריות יכולה למלא חללים אלה, להבטיח יישור שיניים תקין ולמנוע בעיות שיניים עתידיות.

כישלון של טיפולי שיניים אחרים יכול להיות מניע חשוב להשתלת שיניים אחורית. לדוגמה, טיפול קודם על ידי גשר דנטלי קבוע עשוי להתברר כלא יציב מספיק בכדי לעמוד בכוחות הלעיסה החזקים באזור האחורי של הלסת. יתכן גם שטיפול שורש לא יצליח, באופן שנדרשת עקירה. גם במקרים כאלה, השתלת שיניים אחוריות יכולה להתאים כחלופה אמינה ועמידה ביותר, שעוזרת להחזיר תפקודי לעיסה ולמנוע סיבוכים נוספים.

שיפור איכות החיים בכמה היבטים - שיניים אחוריות חסרות יכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים ועל האסתטיקה של הפנים. קושי בלעיסה עלול להוביל להימנעות לא בריאה ממאכלים מזינים אך בעלי מרקמים קשים. שיניים חסרות גורמות לרווחים שנראות היטב בזמן חיוך. מרווחים כאלה עלולים לגרום לאי נוחות ולחוסר ביטחון עצמי לצד הימנעות מפעילויות חברתיות. לאחר השתלה של שיניים אחוריות, המטופלים יכולים ליהנות מנוחות טבעית בלעיסה, יכולת טבעית לדבר בבהירות רבה וכמובן חיוך יפה, טיבעי ומלא בביטחון.

מדוע השתלת שן אחורית נחשבת לטיפול מורכב?

השתלת שיניים באזור האחורי של הפה מעמידה אתגרים ומורכבות טיפולית בהשוואה להשתלה מלפנים. השיניים האחוריות חשופות לכוחות לעיסה גדולים יותר, מה שאומר שהשתלים חייבים להיות מסוגלים לעמוד בלחץ משמעותי נוסף.

כמו כן, צפיפות העצם בלסת האחורית לפעמים נמוכה יותר מאשר בלסת קדמית, מה שמקשה על השגת יציבות מיטבית עבור השתל. בהתחשב במורכבויות אלה, חשוב מאוד לחפש את רופא השיניים בעל הניסיון המתאים בביצוע השתלות.

כלומר, רופא שיניים מנוסה מאוד בדגש על השתלת שיניים אחוריות. רופא שיניים מיומן יבדוק בקפידה את מבנה הלסת שלכם, יתרשם מצפיפות העצם ובריאות הפה כדי לתכנן את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר ולהבטיח את התוצאה הטובה שאתם ראויים לה.

השתלת שיניים אחוריות ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

כמה הבדלים חשובים בין השתלת שיניים אחוריות לבין קדמיות

ישנם מספר הבדלים בולטים בין השתלת שיניים קדמית ואחורית. הם משפיעים על תוכנית הטיפול ואופי ההשתלה.

שתלים אחוריים הם בדרך כלל גדולים ורחבים יותר משתלים קדמיים. הסיבה לכך היא שהשיניים האחוריות, כגון שיניים טוחנות, גדולות יותר מטבען וכן חשופות לכוחות נשיכה ולעיסה גדולים יותר. הגודל של השתלים האחוריים מסייע בפיזור כוחות אלה באופן שווה יותר ומבטיח יציבות לטווח ארוך. לעומת זאת, שתלים קדמיים בדרך כלל קטנים וצרים יותר, שכן הם מחליפים שיניים קדמיות שאינן חשופות לאותה רמת לחץ במהלך הלעיסה.

השתלת שיניים קדמיות מבוקשת מאוד, לא פעם בשל סיבה אסתטית. זאת משום שהשתלים מחליפים שיניים קדמיות שיש להן משמעות אסתטית בזמן שאנו מחייכים ומשוחחים עם אחרים. הכתרים המחוברים אל השתל מתוכננים בקפידה כך שיתאימו לצבע, לצורה ולגודל של השיניים הטבעיות שמסביב. כך יוצרים תוצאה טבעית למראה. לגבי השתלה אחורית, אמנם שתלים אחוריים שואפים לדמות מראה טבעי, אולם הם מתמקדים בעיקר בשיקום תפקוד הפה התקין ויישור המנשך. אחרי הכל, השיניים האחוריות פחות נראות לעין בעת שאנו מחייכים או משוחחים.

עצם הלסת באזור האחורי נוטה להיות בעלת צפיפות עצם נמוכה יותר בהשוואה לאזור הקדמי. זאת בשל נוכחות הסינוס המקסילרי בלסת העליונה ומיקום העצבים בלסת התחתונה. כל זה יכול להגביל את נפח העצם הזמין והנדרש עבור השתל. כתוצאה מכך, שתלים אחוריים דורשים לעתים יותר קרובות הליך נוסף מקדים, כגון השתלת עצם או הרמת סינוס, כדי להבטיח בסיס יציב לשתל. שתלים קדמיים לעומת זאת, נוטים פחות להזדקק לטיפולים מקדימים כאלה, מכיוון שצפיפות העצם בקדמת הלסת בדרך כלל גבוהה יותר.

בשל ההבדלים האנטומיים ונוכחותם של סינוסים ועצבים, השתלת שיניים אחוריות יכולה להיות מורכבת וסבוכה יותר מאשר השתלת שתלים קדמיים. הגישה המוגבלת והראות הפחות נוחה של החלק האחורי של הפה, נוטים להפוך את ההליך למסובך יותר. כתוצאה מכך, בהשתלות אחוריות נדרשת רמה גבוהה ביותר של ניסיון מרופא השיניים, כדי להבטיח תוצאות אופטימליות ולהקטין את הסיכון לסיבוכים למינימום האפשרי.

תהליך ההחלמה לאחר השתלת שיניים אחורית נוטה להיות מעט ארוך יותר בהשוואה למקרה השני, של שתלים קדמיים. הסיבה לכך היא שצפיפות העצם הנמוכה יותר באזור האחורי יכולה להשפיע על מהירות האוסאואינטגרציה, שהיא תהליך ההתמזגות של השתל עם עצם הלסת. עם זאת, לרוב ניתן לצפות ריפוי מוצלח בשתלים האחוריים בתוך מספר חודשים.

האם קיימים סיכונים או סיבוכים בהשתלת שיניים אחוריות?

בהשתלות שיניים, כסוג של הליך כירורגי לכל דבר, ישנם סיכונים וסיבוכים אפשריים. הסיבוכים האפשריים יכולים לכלול זיהום, כישלון ההשתלה, נזק עצבי או פגיעה בסינוסים. עם זאת, ניתן להקטין את הסיכונים האלה על ידי בחירת ברופא שיניים מיומן ומנוסה בהשתלות, ובמיוחד בהשתלות אחוריות.

עשוי לעניין אתכם | בורג שתל שנפל >> 

מרפאת השיניים של ד"ר מאיר ממרייב – ניסיון עשיר בהשתלות בשיניים אחוריות

ד"ר מאיר ממרייב, רופא שיניים מנוסה ומיומן, עומד בראש מרפאת שיניים מהשורה הראשונה. המרפאה בעלת מוניטין רב בתחום השתלות שיניים אחוריות. לד"ר ממרייב תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD), השכלתו וניסיונו הנרחבים באים לידי ביטוי בשביעות הרצון של המטופלים הרבים. הידע והכישורים שלו מוערכים גם על ידי רופאי שיניים ועל ידי חברות שתלים בין לאומיות. הרמה המקצועית מאפשרת לו להדריך ולהכשיר בקביעות רופאי שיניים, בהכשרות מטעמה של חברה מובילה לייצור שתלים.
מקצועיותו של ד"ר ממרייב ניכרת במחויבותו לשמור על רמה מקצועית מיטבית. הוא מהשתתף באופן קבוע בקורסים מתקדמים בחו"ל ועושה מעל ומעבר כדי להבטיח שמטופליו יקבלו את הטיפולים החדשניים והיעילים ביותר. כאשר אתם מפקידים את עצמכם בידי ד"ר ממרייב וצוותו, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם מקבלים טיפול מאיש מקצוע בעל גישה אישית, אנושית ומקצועית. פה שמים את בריאות הפה שלכם ואת שביעות רצונכם במקום הראשון.

_יתרונות מרכזיים בבחירת מרפאת השיניים של דר ממרייב - דר מאיר ממרייב אינפוגרפיקה

המלצות של מטופלים שעברו טיפול במרפאת השיניים של ד"ר ממרייב >>

הקודם
הבא
תוכן עניינים
ד"ר מאיר ממרייב
ד"ר מאיר ממרייב

ד"ר מאיר ממרייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם המנהל הרפואי של חברת השתלים הדנטליים קורטקס Cortex.
לד"ר מאיר ממרייב יש למעלה מ-25 שנות ניסיון והוא מנהל את המרכז לרפואת שיניים אסתטית ושיקומית בקניו עזריאלי - אור יהודה.
מזה שנים, ד"ר מאיר ממרייב עוסק רבות בתחומי האסתטיקה הדנטלית, לרבות שיקום פה. יש לו ניסיון רב בביצוע של שיקומים מורכבים, והוא מוסמך לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
בכדי להתעדכן בכל החידושים בעולם רפואת השיניים בכלל, והשתלות השיניים בפרט, ד”ר ממרייב מקפיד לעבור השתלמויות מקצועיות בחו”ל.

מידע מקצועי נוסף

חרדה דנטלית תמונה ראשית דר מאיר ממרייב

חרדה דנטלית

מהי חרדה דנטלית? חרדה דנטלית מתייחסת לפחד, עצבנות או תחושת מתח חזקה, שמטופלים עלולים לחוש ביחס לביקור צפוי או אפילו רק אפשרי, אצל רופא השיניים.

מידע נוסף »
השתלת שיניים אחוריות ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

השתלת שיניים אחוריות

הסיבה המרכזית להשתלת שיניים אחוריות השתלת שיניים אחוריות נעשית נחוצה יותר, ככל שאורך החיים מתארך. ככל שאנשים מזדקנים, הם נוטים יותר לסבול מאובדן שיניים, במיוחד

מידע נוסף »

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​