השתלת שיניים ללא כאבים

ככל שרפואת השיניים ובמיוחד השתלות השיניים הולכים ומתקדמים, כך השתלת שיניים ללא כאבים הופכת לאפשרות מוחשית. טיפולי השתלות שיניים היו בעבר שם נרדף לאי נוחות וחשש מכאבים עבור מטופלים רבים, אך לא עוד.

רפואת השיניים המודרנית מציעה כיום פתרונות שנותנים מענה טוב מאוד בהפחתת כאבים ושיפור רווחת המטופלים.

השתלת שתלים דנטליים ללא כאבים מתבצעת תוך שימוש בטכניקות חדשניות ובהרדמה או טשטוש, המבטיחים טיפול ללא חשש מכאב, תוך הפחתת אי הנוחות ותוצאות טובות מאוד.

באנר אודות ד"ר מאיר ממרייב

הרדמה לצורך השתלת שיניים ללא כאבים

הבסיס של השתלת שיניים ללא כאב נשען על שימוש יעיל בהרדמה. הרדמה ממלאת תפקיד מרכזי בהבטחת הנוחות ומניעת כאבים בקרב מטופלים, לאורך כל תהליך ההשתלה. ההרדמה מותאמת לכל מטופל, לפי מצבו הבריאותי הכללי ובהתאם לשיקולים נוספים.

סוג ההרדמה והיקפה נקבעים על סמך מורכבות ההשתלה ותוך התחשבות בסף הכאב של המטופל, ההיסטוריה הרפואית ורמת החרדה הדנטלית, אם קיימת. המטרה היא להרדים את האזור ביעילות, לשם מניעת כאב ולרווחת המטופלים והנוחות שלהם. 

ישנם מספר סוגי הרדמה המשמשים בהשתלת שיניים, כך למשל הרדמה מקומית, טשטוש והרדמה כללית. הרדמה מקומית היא הנפוצה ביותר, ונועדה לחסום את אותות הכאב באזור שבו ממוקם השתל.

עבור חולים עם רמות גבוהות של חרדה או במקרים מורכבים, טשטוש (סדציה) או הרדמה כללית עשויים לבוא בחשבון. גם טשטוש מגיע בשיטות וברמות שונות, כגון דרגה קלה שבה המטופל רגוע אך ער, ועד לטשטוש עמוק, שהוא מצב שבו המטופל שרוי על סף ההכרה. הרדמה כללית, לעומת זאת, גורמת למטופל לשינה עמוקה הדומה לחוסר הכרה של ממש. 

היתרונות בשימוש בהרדמה כללית (מלאה), בהשתלת שיניים ללא כאבים

הרדמה כללית מהווה פרק עדכני וחשוב בהשגת הקלה בהשתלות שיניים ללא כאבים, גם בטיפולים מורכבים. שיטת הרדמה מסוג זה נועדה במיוחד לטיפולים מורכבים, ניתוחי השתלות מרובי שתלים וכן במקרים של חרדה ניכרת בקרב מטופלים. היתרונות:

היתרונות בשימוש בהרדמה כללית (מלאה), בהשתלת שיניים ללא כאבים אינפוגרפיקה דר מאיר ממרייב

כל השיטות לביצוע השתלת שיניים ללא כאבים

הרצון למנוע אי נוחות או כאב בזמן השתלת שיניים הוביל לפיתוח טכניקות שונות להשגת רווחת המטופלים. מספר שיטות שנציג נותנות מענה לצרכים שונים, בין אם מדובר בהתאמת שתל בודד, השתלת שתלים מרובים או אפילו שיקום שיניים מלא ביום אחד.

השתלת שתל דנטלי יחיד ללא כאבים כרוכה בתכנון מקדים ושימוש בטכניקות מתקדמות לטיפול בכאב. שיטה מקובלת נשענת על שימוש בהרדמה מקומית, ובמידת הצורך שימוש נלווה באמצעי הרגעה נוסף כדי להבטיח שהמטופל לא ירגיש כל אי נוחות במהלך ההליך.

התהליך מתחיל בתכנון מדוקדק של מיקום השתל על ידי הדמיה, צילום או CT. ההדמיה מאפשרת לרופא השיניים להימנע ממגע עם אזורים רגישים לצד בחירת מיקום מדויק עבור השתל באופן שמפחית את הסיכוי לכאב.

בנוסף, התקדמות בטכנולוגיית השתלה למשל ניתוח זעיר פולשני, תורמת להפחתת כאבים ואף זירוז של זמני ההחלמה.

כאשר נדרשים מספר שתלים דנטליים באזורים שונים בפה, הגישה משלבת בין הפחתת כאב לבין תכנון השתלה מקיף ומדוקדק.

רופא השיניים עשוי לבחור בשילוב של הרדמה מקומית וטשטוש או, בהתאם להיקף ההשתלה תיתכן גם הרדמה כללית. המטרה היא שהמטופל יישאר נינוח, רגוע וללא כאבים לאורך הטיפול ואין זה משנה כמה שתלים נדרשים.

השימוש בטשטוש מסייע להפחתת חרדה על אף משך הטיפול הארוך יחסית. טכניקות כירורגיות יעילות כגון שימוש במיקרוסקופ, מאפשרות את שיפור הדיוק והפחתת מגע עם רקמות סמוכות. כך ניתן להפחית את הכאב לאחר הניתוח תוך הפחתת זמן הריפוי. 

הרעיון של השתלת שיניים ביום אחד (הידוע גם כשתלים בהעמסה מידית) חולל מהפכה בשיקום שיניים בהשתלות. שיטה זו כוללת עקירת שיניים, יישום השתל והצמדת כתר זמני והכל באותו היום.

הבסיס למניעת כאבים בשיטה זו טמון בתכנון וביצוע קפדניים, בשילוב הרדמה כללית או טשטוש עמוק. הדמיה וכירורגיה מדויקת זעיר פולשנית מסייעים להבטיח דיוק, הפחתת כאב וזירוז משך זמן ההחלמה.

שתלים בהעמסה מיידית מתאימים במיוחד למטופלים המחפשים פתרון מהיר ויעיל לאובדן שיניים, ללא תהליך ממושך של השתלה בשלבים. עם זאת יש להדגיש כי לא כל המטופלים נמצאים כמועמדים מתאימים להליך זה. יש להביא תחילה בחשבון גורמים כמו רמת צפיפות העצם וגורמים של בריאות כללית, גיל ועוד.  

כיצד נראה היום שאחרי השתלת שיניים ללא כאבים?

למרות שהמונח "ללא כאבים" מתייחס להליך ההשתלה עצמו ושימוש בטכניקות הרדמה וטשטוש, מידה מסוימת של אי נוחות או רגישות היא חלק טבעי מהטיפול, לאחר שההרדמה פגה ותהליך הריפוי מתחיל.

רופא שיניים בעל ניסיון רב בהשתלות מסביר כי יום לאחר הליך השתלת השיניים, ייתכן שתבחינו בנפיחות ושטפי דם סביב אזור השתל. זהו חלק נורמלי וצפוי בתהליך הריפוי ולא צריך להיבהל מכך.

הנפיחות היא התגובה הטבעית של הגוף לניתוח והיא יורדת בהדרגה תוך מספר ימים. שטפי דם עשויים להופיע, אם כי חלק מהמטופלים כמעט לא מבחינים בכך ואצל אחרים הם יותר נראים לעין. 

זמן מה לאחר ההשתלה אתם עשויים להרגיש אי נוחות קלה עד בינונית, וניתן להיעזר במשככי כאבים רגילים, ללא מרשם. הרופא ימליץ על התרופה המתאימה על סמך מצב בריאות, רגישות אפשרית לתרופות ותרופות אחרות שנוטלים באופן קבוע.

יש לציין כי חשוב לשמור על אזור ההשתלה נקיא ומחוטא. יש להימנע מצחצוח נמרץ במשך 24 השעות הראשונות לפחות, כדי לאפשר ריפוי. הרופא עשוי להמליץ על שטיפה עדינה בתמיסת מי מלח או שימוש במי פה ייעודיים. כמו כן, ביום שלאחר ההליך יש להימנע מאוכל ושתייה חמים, ללא מזון מתובל ועדיפות לאוכל רך. 

חלק מהמטופלים עשויים להרגיש עייפים או מנומנמים, עקב הרדמה או טשטוש. לכן, אין להאיץ בגוף וחשוב לקחת את הזמן הנחוץ להתאוששות באופן אינדיבידואלי. כמו כן זכרו שתהליך הריפוי של כל מטופל או מטופלת הוא ייחודי ובכל שאלה פרטנית יש לפנות לרופא המטפל במהלך ההתאוששות.  

ד"ר מאיר ממרייב והצוות שלו
תוכן עניינים
ד"ר מאיר ממרייב
ד"ר מאיר ממרייב

ד"ר מאיר ממרייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם המנהל הרפואי של חברת השתלים הדנטליים קורטקס Cortex.
לד"ר מאיר ממרייב יש למעלה מ-25 שנות ניסיון והוא מנהל את המרכז לרפואת שיניים אסתטית ושיקומית בקניו עזריאלי - אור יהודה.
מזה שנים, ד"ר מאיר ממרייב עוסק רבות בתחומי האסתטיקה הדנטלית, לרבות שיקום פה. יש לו ניסיון רב בביצוע של שיקומים מורכבים, והוא מוסמך לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
בכדי להתעדכן בכל החידושים בעולם רפואת השיניים בכלל, והשתלות השיניים בפרט, ד”ר ממרייב מקפיד לעבור השתלמויות מקצועיות בחו”ל.

מידע מקצועי נוסף

בורג שתל נפל מה לעשות  תמונה ראשית

בורג שתל נפל: מה לעשות?

תכליתו ותפקידיו של בורג שתל לשיניים תכלית בורג שתל לשיניים הוא רכיב חיוני של שתלי שיניים, שמטרתם להחליף שיניים שנשרו או נעקרו.  ברגי השתלים משמשים

מידע נוסף »

השתלת שיניים ללא כאבים

ככל שרפואת השיניים ובמיוחד השתלות השיניים הולכים ומתקדמים, כך השתלת שיניים ללא כאבים הופכת לאפשרות מוחשית. טיפולי השתלות שיניים היו בעבר שם נרדף לאי נוחות

מידע נוסף »
השתלת שיניים ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

השתלת שיניים

נראות השיניים וחלל הפה הם חלק בלתי נפרד מהעניין, אך למרבה הצער – לא כולם נולדו עם הגנטיקה של השיניים המושלמות, בעוד כי חלק מהאנשים

מידע נוסף »

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​