שיקום פה ביום אחד

המונח שיקום פה מעלה בנו אסוציאציה של תהליך ארוך, של פגישות רבות במרפאת השיניים, אי נעימות וכאבים רבים. אולי זה נשמע לכם כמו חלום, אך שיקום פה ביום אחד מאפשר כניסה אל מרפאת השיניים ויציאה ממנה לאחר מספר שעות עם פה בריא ועם שיניים יפות, זוהרות ומתפקדות.

 שיניים יפות ומטופחות הן כרטיס הביקור שלנו. כארבעים וחמישה אחוז מכל האוכלוסייה, בישראל ובעולם, מודים כי הדבר הראשון שבו הם מביטים כאשר הם פוגשים אדם בפעם הראשונה הם העיניים ובמקום השני נמצאות השיניים.

במאה העשרים ואחת אין סיבה שנידרש להסתובב בין אנשים כשבפה שלנו חסרות שיניים, לחשוק את השפתיים ולהימנע מחיוך.

לד"ר מאיר ממרייב יש פתרונות מצוינים ושיטות טיפול חדשניות שיחזירו לכם את החיוך לפנים ויעניקו לכם שיניים יפות ומתפקדות.

שיקום פה ביום אחד – מה ההבדל בין שיטות הטיפול השונות?

במשך למעלה משני עשורים, השתלות השיניים הפכו להיות פופולאריות כאשר התעורר הצורך לשחזור שיניים חסרות בפה. אך הטכניקה של השיטה הקלאסית העמידה את המטופלים לעתים במצב מביך, מצב שבו הם נדרשו להתהלך מספר חודשים עם שיניים חסרות בפה או עם תותבות נשלפות שהסבו אי נוחות רבה למטופלים.

כיום, הודות לטכניקות מתקדמות ולשיטות טיפול חדישות אפשר להימנע מהמצבים המביכים ולקצר את משך הטיפול הדנטלי ליום אחד בלבד.

טיפולי שיקום הפה ביום אחד אינם שונים במהותם מטיפולי השתלות שיניים בשיטה הקלאסית שבה משך הטיפול התפרס על פני מספר חודשים. הפעולה של השתלת השיניים אינה שונה בשתי השיטות, השוני הוא בקיצור התהליכים וביצוע השתלת השיניים ביום אחד.

כל השתלת שיניים מורכבת ממספר פעולות, החדרת השתל הדנטלי אל שורש השן, בניית המבנה המחבר בין השתל לבין הכתר והרכבת הכתר על המבנה, אך בעוד שבהשתלת שיניים קלאסית שלושת הפעולות נעשות במרווחים של זמן בין פעולה לפעולה כאשר שתי הפעולות האחרונות נעשות מספר חודשים לאחר הפעולה הראשונה, בשיקום הפה ביום אחד, השתלת השיניים מתבצעת בטיפול אחד במרפאת השיניים.

שיקום הפה ביום אחד נקרא בשפה המקצועית "העמסה מיידית". בניית המבנה נעשית מיד לאחר החדרת השתל אל עצם הלסת ו"השן החדשה" מורכבת מיד על המבנה.

מיקום השתל בעת עקירת השן מקצר באופן דרמטי את משך הטיפול. מהיום, במקום לחכות חודשים ארוכים עד שהאזור המטופל יחלים, ההשתלה המידית של השתל מיד לאחר עקירת השן הטבעית מאפשרת לחלל שנוצר בפה להחלים היטב תוך כדי ההיטמעות וההתמזגות של השתל הדנטלי בעצם הלסת.

שיקום הפה ביום אחד אינו דורש מהמטופלים היעדרות ממושכת מהעבודה והוא מתאים במיוחד לאנשי קריירה או לאנשי עסקים עסוקים שכל שעה מזמנם שווה כסף.

 מטופלים שאיבדו שיניים הנמצאות בקדמת הפה או שבפיהם כמעט וכבר לא נותרו שיניים טבעיות, מסיבות שונות, נדרשו בעבר להסתובב תקופה ארוכה עם שיניים זמניות נשלפות, הם סבלו מבעיות לעיסה, מאי נוחות ולא אחת גם מריחות בלתי נעימים מהפה.

ד"ר מאיר ממרייב יבצע את כל הטיפול בביקור אחד במרפאה, ימנע אי נעימות וכבר למחרת יוכל המטופל ליהנות משיניים חדשות ומתפקדות, ואף אחד לא ירגיש בשינוי.

שיקום פה ביום אחד – אתם שואלים, ד"ר ממרייב עונה

שאלה: מה היתרונות של השתלת שיניים ביום אחד?

תשובה: להשתלת שינים ביום אחד יש מספר יתרונות, ההשתלה הדנטלית ביום אחד חוסכת למטופלים זמן יקר ושחזורים זמניים מיותרים.

שיקום הפה ביום אחד מונע מהמטופל מצבים מביכים מאחר והוא אינו צריך להתהלך עם פה חסר שיניים או עם שיניים זמניות נשלפות.

סיבה נוספת של שיקום פה ביום אחד היא הפחד של מטופלים רבים מתהליך ההשתלה הארוך. מטופלים הסובלים מחרדה דנטלית נוטים לדחות את טיפולי השיניים, ובמיוחד טיפולים הדורשים מספר ביקורים במרפאת השיניים.

הם רואים בהם ביקורים לא נעימים ולעתים גם מכאיבים. שיקום הפה ביום אחד חוסך חרדות רבות, מתחים וטיפולים פולשניים ודורש מינימום אפשרי של ביקורים במרפאה.

גם למטופלים הסובלים ממחלות שונות או מבעיות בריאות שאינן מאפשרות להם לעבור טיפולי שיניים ארוכי טווח, שיקום הפה ביום מהווה הדרך נוחה יותר לעבור את טיפולי שיקום הפה.

וחשוב לדעת: השתלים הדנטליים המוחדרים אל עצם הלסת בטיפול אחד אינם פחות יציבים ועמידים מהטיפול הקלאסי.

שאלה: האם חשוב לשקם כל שן שאבדה?

תשובה: כן, בהחלט. בחלק הקדמי של הפה חשוב לשקם כל שן שאבדה בשל המראה האסתטי ואילו בחלק האחורי של הפה חשוב לשקם את השיניים החסרות כדי למנוע תזוזת שיניים העלולה לגרום לבעיות בחניכיים ולבעיות בתפקוד הלעיסה.

שאלה: מי לא מתאים להשתלת שיניים ביום אחד?

תשובה: שיקום פה ביום אחד לא מתאים לאנשים הסובלים ממחסור בעצם לסת. מחסור בעצם הלסת מונע מהשתל הדנטלי להיקלט בלסת ומכשיל את טיפולי ההשתלה. מטופלים אלו נדרשים לעבור טיפול מקדים של השתלת עצם ורק לאחר שהעצם החדשה נקלטת היטב הם יוכלו לעבור השתלת שיניים.

לסיכום – ד"ר מאיר ממרייב צבר רב וניסיון רב שנים בתחום של שיקום הפה ביום אחד הוא מציע למטופליו שיטות וטכניקות חדשות ועדכניות שיעניקו להם שיניים חדשות, יפות ומתפקדות לתקופה ארוכה.

תוכן עניינים
ד"ר מאיר ממרייב
ד"ר מאיר ממרייב

ד"ר מאיר ממרייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם המנהל הרפואי של חברת השתלים הדנטליים קורטקס Cortex.
לד"ר מאיר ממרייב יש למעלה מ-25 שנות ניסיון והוא מנהל את המרכז לרפואת שיניים אסתטית ושיקומית בקניו עזריאלי - אור יהודה.
מזה שנים, ד"ר מאיר ממרייב עוסק רבות בתחומי האסתטיקה הדנטלית, לרבות שיקום פה. יש לו ניסיון רב בביצוע של שיקומים מורכבים, והוא מוסמך לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
בכדי להתעדכן בכל החידושים בעולם רפואת השיניים בכלל, והשתלות השיניים בפרט, ד”ר ממרייב מקפיד לעבור השתלמויות מקצועיות בחו”ל.

מידע מקצועי נוסף

בורג שתל נפל מה לעשות  תמונה ראשית

בורג שתל נפל: מה לעשות?

תכליתו ותפקידיו של בורג שתל לשיניים תכלית בורג שתל לשיניים הוא רכיב חיוני של שתלי שיניים, שמטרתם להחליף שיניים שנשרו או נעקרו.  ברגי השתלים משמשים

מידע נוסף »

השתלת שיניים ללא כאבים

ככל שרפואת השיניים ובמיוחד השתלות השיניים הולכים ומתקדמים, כך השתלת שיניים ללא כאבים הופכת לאפשרות מוחשית. טיפולי השתלות שיניים היו בעבר שם נרדף לאי נוחות

מידע נוסף »
השתלת שיניים ד״ר מאיר ממרייב - תמונה ראשית

השתלת שיניים

נראות השיניים וחלל הפה הם חלק בלתי נפרד מהעניין, אך למרבה הצער – לא כולם נולדו עם הגנטיקה של השיניים המושלמות, בעוד כי חלק מהאנשים

מידע נוסף »

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​